Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 2817 ggr
susanne.s
0

Lite uppmuntran

Jag är en av de som kämpat på sedan i oktober utan nämnvärd viktminskning. Till saken hör att min viktminskning inte är av medicinsk karaktär utan enbart kosmetisk. Förra året så köpte jag en bikini som inte satt bra alls. Ni vet brudar, när magen inte är en fast punkt utan består av små och stora valkar och bubblor och när insidan av låren har kuddar. Hur ser man då ut i en bikini som visat sig vara av knytmodell a la -70 tal! Jag har känt mig lite fastare i kroppen på sista tiden men man inbillar sig ju en massa. I dag hittade jag den fasansfulla bikinin igen och tänkte att jag provar den så kanske jag kan ha den och sola i här hemma när ingen ser mig. Bikinin satt mycket bättre än förra året visst är den för liten för en gammal tant på 45 fortfarande men jag kan definitivt ha den hemma här. Jag har gått ner ca 1 kg så det kan inte vara det utan det måste vara kosten som stramat upp mig och gjort mig mindre utan att göra mig lättare. Precis som Pasi säger. Jag är skit glad för det och det är säkert lika för er som inte går ner som ni är van med Cambridge och allt vad det heter. Jag skiter i vad svenssonsvensson mfl säger jag kör mitt och ert race.

Marylojs
0

Gud vad kul!! Tack för uppmuntran!

Margareta
0

Visst är det häftigt susanne.s!

Jag hade gropar i låren innan som gjorde att jag såg ut som ett vulkanfält. Nu är det "bara små ojämnheter". Känns mycket trevligare när shorts är dagligen förekommande.

Numer pensionär i Nynäshamn

susanne.s
0

Ja visst är det roligt!

Jag har blivit yngre känns det som

Finare hy

Gladare

piggare

Försvinner groparna som på dig Margareta så blir jag överlycklig!

Det kan inte vara farligt med een här kosten det är bara så.

Jag är inte 100% LCHF utan äter grönsaker och 2 finn crisp om dagen.

Anterrabae
0

Grattis..

Celluliter eller gropar i lår och på rumpa är inflammationer… Kosten vi äter är antiinflammatorisk så resultatet borde absolut bli att celluliterna minskar.

Huden är dock tyvärr det organ som sist får till sig sin del av näring så det dröjer nog lite…

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Mervi
0

Tacka för uppmuntran och grattis! Alltid härligt med positiva resultat.

zeretki
0

Jag börjar se skillnade på mig så tydligt! Armarna blir bara smalare och fastare. Magen som förut putade ut utanför brösten har verkligen blivit fastare nu. Även huden har efter ett tag blivit fastare. :) Känns så skönt! Och jag kunde ha mina gamla shorts som förra sommaren inte passade!

susanne.s
0

Mina jeans som var tighta när jag vägde 3 kg mindre än nu passar nu perfekt.

Mona-Stina
0

Det där med kläder som sitter bra fast man väger mer har jag erfarenhet av.

Mina absoluta favoritjeans köpte jag när jag vägde 60kg. Kunde inte ha dom förra året, nu väger jag 65 och de sitter jättesnyggt. Knepigt men skoj som tusan.

problembarn
0

Är det någon som fattar hur det kan hänga ihop??? Kul för er andra förresten :-)

Gronstedt
0

problembarn: Mer muskler + mindre fett kan ge större massa och mindre volym. Det är därför BMI är så dumt.

Sara40
0

Läääängtar tills mina gropar i låren försvinner Flört… Trivselvikten på 10 kg är redan borta och jag känner mig så snygg utan dessa. Kläder som jag köt de senaste åren (medans kilorna smygit på mig) sitter inte alls bra utan är nu för stora. Ätit så här snart i 4 månader så huden får nog sitt så småningom.

Kyss

parsley
0

#8 Du kanske har fått mer muskler och fastare kropp, utan att gå ner så mycket i vikt. Muskler väger mer än fett.

Zanna43
0

Mina jeans ramlar av utan att jag behöver öppna knapp och gylf. Ändå syns bara -3 kg på vågen sedan mars. Jag köpte nya jeans idag i en storlek mindre. De sitter inte så tight så jag hoppas att de också ramlar av snart.

Nu vågar jag äntligen slänga ut vågen! Cool

magma
0

Grattis, vad härligt!! Då kanske den "fasansfulla bikinin" får se solen i sommar då?

MarieO
0

Grattis! Det här gör att jag bara känner mig mer motiverad =)