Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 5393 ggr
kolis
0

Bra salami?

Någon som vet en bra salami som det inte är så mycket skräp i och som har få kolhydrater?

dufva
0

Jag har en favorit som heter rysk medvrst som är helt utan sockertillsats..

Fasligt god är den också 

Det trista är att jag måste åka till Finland för att få tag på den så när jag har chansen brukar jag bunkra upp rejält..

Mervi
0

Den ryska medvursten kommer jag ihåg från min barndom. Mums!

Jag brukar köpa ungerska salami som är jättegod och innehåller mindre "skit". Den heter Pick salami.

zeretki
0

Jag tror att ju dyrare salami desto mer kött och riktigt fett är det i och mindre skräp. Den ska vara hård och köttig! :D

hemul
0

Nejdå. Lidl har en som heter Pur Pork. Över 100% köttråvara, 45% fett, 24% protein. Den är billig. Glad
Kommer inte ihåg hur mycket nitrit och skit det är i.

Mervi
0

Är den god hemul???

Anterrabae
0

På vår ica har de bra salami som man köper i delikatessdisken. Både utan socker och utan smakförstärkare.. Särskillt de italienska lufttorkade sorterna…

Det var heller inget problem att få kolla upp innehållet i korvarna..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

zeretki
0

#4 Mm, fast den är billig pga andra anledningar än att den är dålig. ;)

Ja, ok, det finns bra salami som är billig. Om man handlar på Lidl.

Den är dessutom supergod, för jag har köpt den. :) Den är nog inte helt ren dock…men bättre än annat. :)

paronskrutten
0

Kött från Lidl=blä..Skuelle aldrig köpa animaliska produkter så billigt.

Helena

Mervi
0

Paronskrutten: korvarna på Lidl innehåller mer kött och mindre kolhydrater och tillsatser än de flesta svenska korvarna. Man skall inte ha förutfattade meningar om man inte har kollat.

paronskrutten
0

Jag menade vart köttet kom ifrån

Helena

hemul
0

Ja, den är jättegod Mervi. Har bara köpt den ett par gånger för jag har jättelångt till Lidl och jag ogillar dem också. Tror dock inte deras korvar är värre än liknande imorterade korvar på ICA. Eller inhemska för den delen. Enda skillnaden är väl att det är större GMO-risk på import.

Snart får jag en Lidl nära mig. Då får vi se om plånboken och smaklökarna vinner över moralen. Oskyldig

MiaP
0

Jag håller med hemul, jag får också snart en Lidl men gillar inte deras personalpolitik.

umbra55
0

Har handlat salami från danska Gol (det är väl Göl egentligen? O med streck igenom?)Hursom helst.. en salami med "Toscanasmak".. jättegod, bara 1.2 g kolhydrater.Köpte det på ortens Coop

Mervi
0

Det finns säkert mycket att anmärka på Lidl:s personalpolitik och annat, jag handlar inte där mer än de gångerna då mannen vill ha korv. Salami brukar jag köpa City Gross.

parsley
0

LIDL har utomordentligt goda korvar. Tänk på att LIDL är tyskt och att tyskarna är ett korvätande folk. Så länge jag inte hittar någon vettig svensk korv, så blir det LIDLs korvar för mig. Tidvis köper jag även grönsakerna där. LIDL:s morötter brukar vara de godaste som finns att köpa, minns jag från min tid som morotsätare. LIDL brukar sälja svensk vitkål till lägre pris än vad de andra affärskedjorna säljer tysk vitkål. Sen har LIDL ett stort sortiment av andra varor som jag brukar undvika, nu för tiden.

kolis
0

Ok. tack för alla svar. Ser ut som om jag får bege mej till Lidl och studera deras korvsortiment. :) Jag som egentligen inte vill handla där… Jaja…

soni
0

Jag gillar deras korvar, MEN några av dem är fruktansvärt salta, näst intill oätbara. De har faktiskt en varningstext där det står att de är väldigt salta. Men jag har inte ätit mig igenom hela sortimentet så de har säkert bättre. Den saltaste jag provat liknade vanlig tjock grillkorv. En annan i samma format men gråvit till färgen var bättre men fortfarande ganska salt.

kolis
0

Oj, ska se upp för det. Jag älskar salt, men har börjat bli lite mer känslig för salt, precis som alla sa, men som jag aldrig trodde skulle hända. :)

hemul
0

Var det inte nån som sa att Lidl har billigt smör också? Finskt, tror jag. Är det nåt annat ni brukar köpa där som är bra? Håller på att planera inför min jungfufärd om ett par veckor när de öppnar. Räcka ut tungan

Mervi
0

Smöret på Lidl är inte finskt men smakar gott är lite billigare.

Har provat det en gång.

Mona-Stina
0

Laddar alltid upp med tre-fyra kilo smör när jag är på Lidl.

Dom har en tjock grillkorv också med bara en kolis i per 100g. Dom brukar jag också köpa med hem.

Anterrabae
0

*mumsar tysk knackwurst nu* Hur gott som helst.. Böklunder var märket och inhandlad på ica… Inte vidare billig, men kg-priset är inte värre än scan…

.. men denna tråden gällde salami… *flåt*

//Ida

maxiq
0

Jag käkar också GØL från Coop och den är helt OK (förutom att den har lika många E som en kortlek). Bojkottar också Lidl, mest för att dom släpar hit mjölk från Tyskland, men även av fackligt/ideologiska skäl. Har därför inte varit dit och ska väl egentligen hålla klaffen, men, men…

Margareta
0

Våran Lidl säljer mjölk från Arla…troligen efter påtryckning.

Numer pensionär i Nynäshamn

Mervi
0

Det gör våran också, det kanske inte funkade med den tyska mjölken.

Marylojs
0

Och faktum är att anledningen till att de ens hade tysk mjölk var för att arla vägrade leverera till LIDL. Jag gillar dem!! Har många bekanta som fick in en fot på arbetsmarknaden tack vare dem och nu har bra jobb antingen hos dem eller gått vidare tack vare den erfarenhet de fått hos Lidl.

Margareta
0

Alla ungdomar jag känner som jobbat/jobbar på Lidl härute trivs och klagar inte. De har det inte alls som det skrivs i tidningarna. Alla är så glada att de har ett jobb att dryga ut studiepengar med.

Numer pensionär i Nynäshamn

[Saiva]
0

En kompis till mig jobbar på Lidl, har jobbat länge och blivit befodrad. Vi jämförde våra arbeten (jag jobbade inom äldreomsorgen då) och hon jobbade bättre tider och hade bra mkt högre timlön och större OB-tillägg på fler tider än mig. En jättebra chef och fina arbetskamrater.

Jag förstår inte varför Lidl har fått så dåligt rykte i jämförelse med andra jobb/företag.

Kriss
0

Jag har inte hört något negativt om LIDL men däremot om Netto.

jisu
0

Vi köper grillkorvarna, bacon och grädde på lidl

Marylojs
0

Skönt att det blev lite positivt om Lidl nu också. Jag tycker de har fått så oförtjänt dåligt rykte. Om man arbetar och gör rätt för sig behandlas man väl där!

kolis
0

Ja, inte vet jag, men jag var där och handlade idag iaf. En himlans massa korvar blev det, ska hinna provsmaka alla oxå.. Och smör och grädde och ostar och….:) Rätt kul…

Oluf-56a
0

Förr gick jag alltid in på Lidl för att köpa billiga chip och billig Coke, numer handlar jag bara korv o grädde o nötter där. Tänk vad man kan ändra sig.

cambiasso
0

enligt min åsikt finns det inte någon bra korv , salami eller övriga charkprodukter som är prefabricerade.det lärde jag mej de första månaderna med lchf-kost för 1och ett halvt år sedan då rotade jag runt i  charkdiskarna och köpte sånt som var under 5% kolhydrater i men då man tillsätter korvsmeten druvsocker,maltos,sackarin,potatis-stärkelse mjöl av olika sort osv…då får det vara för mej…så visst ser de läckra ut dessa och visst luktar de fantastiskt men kvickt passera förbi alla dessa produkter produkter och fram till färskvarorna med obehandlade feta köttbitar…..det är liksom de som gäller för mej i alla fall….

Anterrabae
0

Cambiasso: Tyska och Östeuropeiska brukar vara bättre vad gäller mjöl och annat tjafs.. Har ofta hög kötthalt och bra fett och proteinbalans…

Köper en tysk korv med endast noll komma något i kolhydrater…

//Ida

Mervi
0

Nej det finns ingen korv som är bra men det finns bättre och sämre korvar. Och ibland kan det vara gott.

Bästa är om kan göra korv själv så vet man vad den innehåller.