Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 1541 ggr
al1ce
0

Behålla vikten

Hej!

Jag har gått ner från cirka 75 kg till 60 kg. Detta är självklart en vikt jag vill behålla, vilket jag inte ser som något problem i min "normala" vardag. Dock kommer jag inom den närmsta framtiden fly från svealand och flytta till en för tillfället obestämd ort (någonstans i thailand eller kanarieöarna förmodligen) och jobba några månader. Detta kommer innebära att jag kommer dricka en del alkohol, antagligen varje dag. Självklart är det "LCHF-godkänd alkohol" som gäller, jag kommer även äta som vanligt, men jag är ändå orolig över vad detta kommer göra för vikten… Min förhoppning/plan är alltså att hålla vikten jag har nu, någorlunda iallafall. Kan väl tillägga att det handlar om 3-4 månader.

Så! Jag efterlyser härmed någon som har erfarenhet av detta, kanske någon som själv säsongat tidigare och gjorde det på detta sätt? Alternativt några kvalificerade gissningar ;)

Inga moralpredikan tack:)

MimLan
1

Antingen tål du säsongen eller inte, viktmässigt. Det enda du kan göra är att ta reda på det och värdera vad du tycker om det.