Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 7822 ggr
vivvibolsson
2

Halstabletter utan socker?!

Är snorförkyld och när jag är förkyld får jag alltid en jädrans enveten hosta (har även lite astmahosta) och typ när jag ska handla mat så måste jag ha en halstablett i min närhet i fall hostattack kommer! Och nu är nu problemet alla halstabletter innehåller ju mer eller mindre bara socker! Nu undrar jag finns det någon halstablett med mindre socker åtminstone? Eller hur gör ni i sån här situation?

Torparmor
0

Har problem med skadade luftvägar och fungerar på samma sätt som du, fast nu är det mycket mycket långt mellan förkylningarna. Köper Vicks citron och har med i handväskan eller fickan

Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Medlem
0

Jag har alltid chocklad i min väska speciellt när jag är förkyld och har torr hosta. Fett i chockladbiten gör hostan lättare har jag märkt. Hemma dricker jag kamomilte som verkar lugna ner hostan. Ibland tar jag i lite honung också.

Lilltilda
1

Jag har tack och lov inte varit förkyld sedan jag började med lchf i januari så jag har inte ställts inför problemet. Men jag undvek socker även innan dess och då brukade jag ha en flaska vatten i handväskan (är en sån som släpar runt ett halvt bohag i min väska) som jag kunde ta klunkar ur om rethostan slog till. Oftast hjälpte det ganska bra.

~God loves you, and I´m trying! ~

vivvibolsson
0

Jo vatten hjälper mej men endast en kort stund dessvärre. Och choklad får jag halsbränna av tyvärr.

Jag har sån fruktansvärd rethosta som ofta kulminera i att jag - ursäkta mej nu men - kräks. Det är mycket slem som då kommer upp.

Så något slemlösande vill jag också ha tips på Förvånad

Lilltilda
0

Whisky ;-). Men inte att rekommendera att gå runt med i handväskan.

~God loves you, and I´m trying! ~

Medlem
0

Att skölja näsan med saltvatten varje dag hjälper mycket mot slemm.

[flippjenny]
0

Choklad funkar bra mot rethosta - för det innehåller teobromin som är besläktat med kokain och koffein :) Dock mycket svagare och verkar avslappnande.

Cina-y
0

Strepsils tabletter lindrar ont i halsen, finns i en sockerfri sort (jordgubb tror jag det är). Finns på apoteket, bla

Honung är slemlösande, ingefära är hostdämpande

vivvibolsson
0

Ja whisky vore nått att gå omkring med i handväskan… ha ha ha… Tungan ute

Men Strepsils är troligen sötade med något annat. Någon som vet kolhydrater på Strepsils?

Anders-S
0

Apotekets Pepparmyntsolja. 10 ml flaska.  En droppe bak på tungan.  Akta ögonen.

Wildrat
0

Jag är inte förkyld så ofta så när det händer tar jag halstabletter trots innehåll. Fishermans friend tycker jag funkar bäst mot halsont och rethosta.