Magic Bullet coffee- kontra arbete
Hej Allehopa!
Jag upptäckte att tråden hade blivit väldigt lång om Magic Bullet Coffee efter det jag hade skrivit ett inlägg i den, så jag börjar en ny tråd. Hoppas jag inte gör fel.
Jag jobbar natt 21.00-0700 och det brukar vara fikapaus vid 23.30 i bästa fall om jobbet medger det. Då dricker jag endast en kopp svart kaffe.Sen är det i bästa fall matpaus vid 0245 då brukar jag äta grekisk sallad. Jag äter 3 måltider, då jag har mina fridagar, men måste dra in ett mål den dagen jag går på mitt arbetspass.Brukar äta strax innan jag går på kvällen
Skulle det vara möjligt att ersätta kaffet vid kaffepausen och matpausen med MBC. Skulle man hålla sig lika skärpt som när man ät något.
Någon som vet eller har erfarenhet av det?
Gillar MBC
Min erfarenhet är en väldigt bra "stabilisering" av sug och hunger när jag dricker MBC. Dricker oftast MBC kl. 7 på morgonen och äter lunch vid 13-14 ungefär, inget småätande emellan. Håller mig väldigt mätt och skärpt faktiskt. Det största jag märker av är just att humör och hunger håller sig väldigt jämnt.
Jag dricker mitt med te och inte kaffe dock, så det är lite mindre koffein i.
Jag tycker du ska prova! Ta med något kokt ägg eller så ifall att det inte går som du hoppats!