Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: hälsa
Läst 4497 ggr
anrose
0

ketosdoft och smak i munnen

Hej!

Jag har ketossmak i munnen och även doftar ketos från munnen.Jag vill inte ändra mitt kolhydratantal (max 9g per dag). För det har gjort susen på vikten.Ät 20g kolhydrater tidigare och hade inte särskilt ofta då ketossmak i munnen.Men vikten stod stilla.

Skulle gärna vilja ha tips hur jag lindrar smak och doft. Borstar tänder och sköljer med munvatten många ggr per dag. Men hjälper bara för stunden. Bär munvatten med ut när jag skall träffa människor så jag kan ta en klunk då och då.

Någon som har ett bra tips.

Anne22
0

Persilja hjàlper mot dàlig andedràkt, inkl keto-andedràkt, har jag hòrt.

CasaRamon
0

Jag har munspray i handväskan. Köpt på apoteket.

[AntoniautanX]
0

Pepparmyntsolja för min del.

En dutt på tungan håller i minst en timma.

nosuperfreak
0

hej!

håller på att bli galen Oskyldig. jag är ny här och har en hel del kvar att lära, det är helt klart. Tackar gudarna att det finns något som heter googel varje dag för att kunna söka på en hel del "konstiga" ord som tex ketos.

Skulle inte någon kunna skriva en "ordbok" om "konstiga" ord med en liten beskrivning och sen klistra fast den under typ nybörjarfliken?, på detta sätt så finns ju alla ord samlade på ett och samma ställe och någon som är ny slipper sitta och lägga ner massa energi på att söka efter saker som man kanske inte riktikgt vet vad man söker efter. Skrattande

även det minimala är alltid något!

JMW
0

#4 skrivet av nosuperfreak

Om du tittar under tråden 13 artiklar jag som nybörjare har nytta av uppe i vänsterkanten så hittar du en ordbok där.

nosuperfreak
0

men vad bra jag är Oskyldig, har varit inne här i flera dagar och läst och läst men inte läst den tråden…. Skäms

även det minimala är alltid något!

anrose
0

Tack för tipsen.

Skall prova alla, hade skönt att slippa smaken när den kommer.

Läste någonstans att det kan ta veckor och även månader innan den försvinner.

Hade bara denna smak vid några tillfälle tidigare när jag åt 20g kolhydrater.Sen jag ändrade kolhydratintaget till 9g har den kommit. Hade inte så mycket i början, men kommit mer och mer. Tycker att kroppen snart hittat rätt nivå, har kört 9g i två månader nu.