Vilken D-vitaminsort är bäst?
Hej
Jag har haft D-vitaminbrist. Läkarna har skrivit ut men vill inte fortsätta göra det då jag bara låg något under normalvärdet sist. Men jag vill ändå fortsätta äta det.
Det finns så många sorter på Apoteket och hälsokosten att jag blir helt förvirrad.
Jag har av olika anledningar svårt för att ta tabletter
Är Holistics Flytande D-vitamin bra tror ni?
Innehåller följande:
- Vatten
- Naturlig fruktjuice (äpple, apelsin, druva, passionsfrukt)
- Björksocker
- Naturliga aromer (passionsfrukt, druva)
- D3-vitamin (kolekalciferol)
- Naturligt färgämne (rödbeta)
- Antioxidationsmedel (askorbinsyra)
- Konserveringsmedel (kaliumsorbat från naturligt rönnbärsextrakt).
Gå ut i solen en stund varje dag, helst vid middagstid. Solståndet är nog fortfarande "D-vitaminproduktivt". Det borde vara det ultimata att få i sig D-vitamin.
Ja det gör jag också och jag är ganska mörk i hyn men har som sagt brist och vill därför äta tillskott också
#1 Det funkar inte i Sverige året om, bara under några månader på sommaren.
Holistic D-vitamin 2000IE är pulver i kapslar, om du har svårt med tabletter så kanske du kan dra isär kapseln och strö pulvret i lite grädde/mjölk/kokosfett, D-vitamin ska tas tillsammans med föda.
Jag provade nu att dra isär en kapsel, på en matsked, hällde på en tsk grädde o blandade, smakar inget konstigt, men lite "sandig" känsla, svalde ner med lite vatten.
då slipper du fruktjuicen och björksockret.
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Hej!
Man blir lätt förvirrad vilka eller var man skall köpa D-vitaminet. Finns en länk hos Kostdoktorn till shoppning4net som har bra pris på D-vitamin.Här har köpt mina D-vitamin.De finns i kapselform som går att öppna. precis som Mooniq berättar om

har handlat mina olika vitaminer och kosttillskott från den amerikanska sidan vitacost.com ganska länge nu och är väldigt nöjd med deras sortiment. och inte minns deras priser som ofta är mindre än hälften av de svenska butikerna.
typ den här kanske kunde vara bra: http://www.vitacost.com/natures-way-vitamin-d3-5000-iu-240-softgels-1
Jag säger Holistics fast varför ta 2000IE när det finns 5000IE, då räcker det att ta en kapsel dagen.
Mariann, medarb Diabetes iFokus Blogg Marianns LCHF Författare: Kakor och desserter med LCHF och Baka med LCHF och Baka matbröd med LCHF
#3 MimLan, därav min mening "Solståndet är nog fortfarande D-vitaminprodúktivt". Ett par veckor till kanske, beroende på var i Sverige man bor.
Vinterhalvåret tar jag tillskott av Healthy Origins D-vitamin. 10 000 IU/tablett. Dom beställer jag från IHerb. Tog en sådan per dag i början och märkte genast att humöret blev bättre. Behövde inte vänta mer än några dagar för att märka skillnaden. Det här vinterhalvåret ska jag testa med en varannan dag.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Jag är lite mörk i hyn och behöver mer än 2000IU för att få ett normalt värde. Ju mörkare destu mer behöver man även när man solar.