Flytande föda, tips tack :)
Ska göra en tarmundersökning och får då bara inta flytande föda ett par dagar innan detta. Vad äter man då, man ska kanske även hålla nere fettintaget för att få ren tarmarna ordentligt?
Tips mottages tacksamt :)
ÄGGMJÖLK är outstandning även efter operation och vet inte vi att fettet inte sätter sig på tarmarna 
Mariann, medarb Diabetes iFokus Blogg Marianns LCHF Författare: Kakor och desserter med LCHF och Baka med LCHF och Baka matbröd med LCHF
Finns det någon bra äggfri flytande föda ur lchf-sammanhang?
#2 Mixa vad som helst med vatten/grädde/kokosmjölk?
Soppa? Mixa spenatsoppa, tomatsoppa, broccolisoppa, svampsoppa, avocadosoppa, gurksoppa eller vilken annan soppa som helst.
Eller gör smoothies på några bär, turkisk yoghurt, grädde och vatten.
Kaffe mixat med smör eller smör/cocosfett. Visserligen mest energi och inte så mycket näring, förutom i cocosfettet då.
Annars är väl släta, mixade soppor ett jättebra alternativ, och buljong. Hemmagjord buljong är rena hälsokuren 
Jag sitter precis nu med en skål mixad grönsakssoppa framför mig. Jag har blandat i smör och kokosfett. Om alla grönsaksfibrerna är okay så är det väldigt flytande.
Buljong gjord på ekologiskt brosk och ben!
Jag fick nyss köpt några kilo vilt. Av det som jag har skurit bort, gör jag en jättegod buljong. Den har jag som grund i olika soppor och grytor. Men den går alldeles utmärkt att dricka som den är.
Ingredienser:
ca 2 kg ben och brosk, samt lite kött
1 palsternacka
2 morötter
ca 100 gr rotselleri
1 lök
½ purjo
3-4 lagerblad
10 kryddpepparkorn
20 svartpepparkorn
salt efter smak
Lät allt stå och puttra i ca 2 timmar. Sila av och njut.
Köttet brukar jag äta tillsammans med slumpmässigt valda grönsaker. Beroende på vad jag är sugen på. Brosket ger jag till min hund (även benen, om de är av rätt sort)