Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-bröd-och-brödbaserade-rätter
Läst 3690 ggr
jenny-olsson
0

hårt bröd

Hej!

Jag brukar ta med mig hårt bröd som mellanmål till jobbet. Jag brer dom med smör och har något pålägg på dom på morgonen. Men sen när jag har rast och ska äta dom så är dom sega och äckliga. Har testat både med plast-påse och plast-burk.

Har ni något förslag på vad jag ska göra? Jag har ingen pappers-påse hemma och jag hittar inga på affären som jag kan köpa.

/Jenny

Mervi
0

Skippa brödet och ät pålägget.Skrattande

MarieO
0

Håller med Mervi, och det spelar ingen roll om du har plas eller papperspåse det blir mjukt och segt ändå.

Hyvla några ostskivor dutta på lite smör eller bregott på ena kanten och rulla i hop så har du gott och nyttigt mellanmål.

Lycka till!

anki1
0

Hårdbröd som är "bredda" blir segt om det dröjer flera timmar innan de äts. Vad sägs om att inte bre bröden. Utan pålägget och lägga separat i lådan /påsen, och sedan lägga på brödet när det ska ätas? Du lan ha brödet i din låda eller ditt skåp och ta fram när du ska äta, och då lägga på det "bredda" pålägget.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

problembarn
0

Tubost… massor direkt på brödet precis när du ska käka det…

hemul
0

Fast papper är ändå bättre än plast. Näe, papperspåsar finns ingenstans! Jag har också letat. Man får köpa smörgåspapper på rulle och göra paket.

Babz
0

Annars tar du med brödet för sig och pålägget för sig och brer mackorna på plats! Potkäs, t.ex. borde väl passa bra att ha i en bytta på jobbet? Glad

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

Bellona
0

papperspåsar brukar ju finnas till blommor och ibland till champinjoner, i värsta fall kan du väl kanske kika efter det och testa :)

kolis
0

Det brukar finnas papperspåsar till smågodiset också, det brukar jag fråga om jag får köpa några när jag behöver papperspåsar.

Fast jag skulle också låta bli att göra mackorna färdiga på morgonen, utan vänta tills jag var på jobbet.

magma
0

Jag lutar åt att hålla med Anki1 (#3) Ta med brödet för sig och smör/pålägget för sig.

jenny-olsson
0

Tack för alla svar. Jag har fått några bra tips.