Tips på grilltillbehör?
Hej!
Jag tänkte grilla på fredag och vanligtvis brukar jag äta till exempel potatissallad, vitlöksbröd, potatisgratäng och grönsaker till mitt grillade kött, men nu vill jag ju skippa kolhydraterna..
Är det någon som har något tips på goda grilltillbehör?
Tack på förhand :)
Halloumi ost
Broccoli gratäng (alt annan typ av gratäng gjord på ägg & ost i ugn)
Grillade grönsaker. (Lök, sötpotatis, broccoli, paprika mm)
Roliga och goda fetta såser.
Råa grönsaker.
Mera kött. (Ja mera Kött går alltid bra!)
:D
There is no failure, only feedback. - Art De Vany
Oj! Här regnade det minsann in tips! Tack så himla mycket! :) Lät gott alltihop.
Coleslaw!
Fungerar verkligen sötpotatis?
- Therese
Fungerar? Hur menar du?
#5 Förlåt. Jag är riktigt nybörjare på LCHF, vet inte hur mycket kolhydrater sötpotatis innehåller.
Trodde att all potatis ströks bort. :)
- Therese

#6; sötpotatis är inte en potatis utan en ört :)(fast den är väldigt lik potatis i utseende)
#6 Haha, ja där ser man! Vilken färsking jag känner mig då .. 
Känns som att jag absolut borde läsa på lite mera.
Får tacka för informationen!
- Therese
#6 Är rätt lite kolhydrater i sötpotatis, men det är upp till en själv om man tycker det är värt att äta eller ej.
http://nutritiondata.self.com/facts/vegetables-and-vegetable-products/2667/2
Vill man inte äta sötpotatis så är det inget måste utan ett val man gör helt klart.
Att grilla, utöver kött/fisk:
(baconlindad) halloumi
baconlindad sparris
spett med squash, lök, svamp, paprika
spett med räkor
Till det grillade:
Squashsallad (stekta squashkuber med vinägrett och vad man är sugen på)
matig sallad med oliver, avocado, nötter, ost etc
coleslaw, en riktig klassiker
blomkålsmos med parmesan
tomat- och mozzarellasallad med basilika och olivoja
Goda röror och såser till det såklart, jag gör ofta på jordnötssmör och sambal oelek, eller kalla såser med vitlök och örter, eller ost och VF, eller bara färdigköpt bea.