Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-osträtter-och-fett
Läst 473 ggr
Koylie
0

Friterad ost

Jag är överj%&#¤€t imponerad av airam, och har fått inspiration sjuttielva gånger från hennes matblogg. Så kom jag på en dag att det verkar rätt kul det hon gör, så jag tänkte att jag skulle prova.
Det blev friterad ost.

Jag hoppas fler börjar fota sina matexperiment och lägger ut dem. Det är kul med recept, och ännu kuligare med illustrerande bilder.

Airam1
0

Wow, det receptet kopierar jag direkt. Så gott. Och så festligt. Snygga foton och trevlig layout dessutom. På´t igen - Du är ju jättebra själv!

Koylie
0

*ler* Tack snälla!

shintaida
0

DET såg gott ut!!! *slurp*

// Shintaida

Koylie
0

Och fett!SkrattandeFlört

Pasi
0

Såg skitgott ut! Ska prova fläsksvålar när jag kommer ihåg det (nästa gång jag handlar kanske!?).
Gjorde stekt/friterad ost för ett tag sedan, pannerade med ägg o rivna makadamianötter…friterade bitarna i smör.

zeretki
0

Jag blir också inspirerad till att fotografera mat! :D

Mervi
0

Tack för ett smaskigt recept! Jag har snart semester och då tänker jag prova detta. En grillad bantarbiff med friterad ost. Mums!

mammam
0

Tackar, det ser jättegott ut så det ska jag definitivt prova snarast.

Festfia
0

OJ! Ett sånt recept har jag letat efter. Tusen tack!!! Osten ser urläcker ut; jag ska allra snarast försöka tillaga det Glad

Saga2
0

Djizez….*dräggel* bokmärker med en gång TACK!!Glad

marimu
0

Någon som vet var man kan köpa fläsksvålar i Falun? Här finns både Willys, City Gross, Lidl, ICA Maxi (som inte hade när jag var där) m.fl. men de ligger rätt långt ifrån där jag bor.

Mervi
0

Hos oss finns det både på Willys, CityCross och ICa Maxi. Kolla bland chips och nötter.

Skogiz
0

Det undrar jag också Marimu. Du får gärna säga till om du hittar svålar nånstans i Falun med omnejd.

Koylie
0

Skogiz och Marimu, ni kanske kan be Willys ta hem dem. Jag har märkt att inte alla Willys har dem i sitt sortiment. Min närmsta Willys har dem inte, så jag får åka en dryg mil för att få tag på dem.

SandraB
0

Friterad ost lät jättegott men jag lyckades inte öppna filen Ledsen

Koylie
0

Kolla att du har Acrobat reader installerat, annars kan du hämta den på www.adobe.com

SandraB
0

Jo- den har jag installerad- Det står ett medelande

"Det uppstod ett fel- dokumentet finns inte"

SandraB
0

Det gick att öppna efter jag hade sparat ner det på skrivbordet.

Ska läsa om läckerheten nu. Tack.

Daydreams
0

Vad är skaldemanbiff/ bantarbiff?

Amiechan
0

#19 Använd sökfunktionen så lovar jag att du hittar massor om det ;-)

I korthet är det helt enkelt färsbiffar man gjort i stora mängder. Ett enkelt sätt att se till att det alltid finns mat redo = ingen chans att "måste" äta nåt onyttigt för att det inte finns någon mat i kylen/man är för hungrig/orkar inte laga mat osv bland alla ursäkter som man hittar på för sig själv.

Äts gärna under "fakir"-veckor. Och en fakir är en som äter strikt (så lite kolhydrater som möjligt, dvs kött, ägg, fett enbart) för att gå ner i vikt.

Länk: Bantarbiffar