D-vitamin/Smör-kuber
Jag har just köpt Holistic D3-vitamin (2000IE) och ska börja äta 4000IE om dagen.
Läste att om man har svårt att svälja eller vill förbättra upptaget kapslarna så kan man öppna och blanda innehållet i den i något fett. Tror ni att man skulle kunna blanda en veckas dos i smör eller kokosfett och sen dela upp i kuber och förvara i kylskåpet, eller kommer fettet göra vitaminet verkningslöst? Vore smidigt om det fungerade!
VET inte, men skulle tro att det är bättre att du blandar vartefter i så fall.
Pulvret är smaklöst i fall det är det du är rädd för. Och du behöver nog egentligen inte blanda det med fett bara du äter fett samtidigt. Fil eller liknande är bäst på att dölja medicin tycker jag, för att det är tjockt men ändå flytande antar jag. Strö pulvret ovanpå en matsked fil eller ploppa ner hela kapseln så slinker det nog ner. Gör det i samband med att du ändå käkar mat bara så är fettbehovet tillfredsställt.
Tackar!
Jag tänkte mer att det vore smidigt att ha det förberett. Brukar hälla kokosolja i små knäckformar och ha i kylen för att ta en då och då. Hade jag kunnat peta i D-vitaminet där så vore det två flugor i en smäll!
Tycker inte det låter som en bra idé men vet inte varför. Tror bara det är bättre att du tar det när du ska äta det.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Man vet ju inte om det förstörs på något sätt när det slipper ur kapseln.
Fil tycket jag verkar som ett dåligt förslag på detta forum iofs.
Men tror som övriga att det är bättre att blanda varje dag.
LCHF @ Google+
Riktig Mat - LCHF
https://plus.google.com/u/0/b/107776422766563650882/
Kan du inte ta dina cocofettkuber och en par d-vitamin kapslar samtidigt. Jag tar mina när jag äter ägg och majo till frukost under vintern.
Men götapetter! Turkisk yoghurt eller gräddfil då om du tror att en matsked fil innebär en kolhydratchock. Skillnaden lär ju bli enorm. Not! 
Grejen är att *tjocka syrade mjölkprodukter helst med hög fetthalt* ganska effektivt döljer både smak och struktur på både pulver och tabletter och är lätt att svälja direkt.
Jo men nu nämnde du fil.
Som brukar ha typ 1.5 % Fett.
Inte mycket fett till att binda utt 4000 IE D-vitamin med.
Turkisk yogurt, rysk eller gräddfil cf. Eller smör torde då vara bättre.
Till och med gammalgags mjölk.
Men det kanske inte var vanlig fil du menade
LCHF @ Google+
Riktig Mat - LCHF
https://plus.google.com/u/0/b/107776422766563650882/
Jag sa ju att man skulle ta det i samband med mat. Som rimligtvis innehåller mer fett än en matsked av vad som helst. Filen var för att jag misstänkte att det var problem med att svälja kapslarna och kanske pulvret också då, som jag också sa. Är det inte det så kan man ju strö det direkt på maten då.

"still lost in space and time"