Liten presentation
Hejsan, är ny medlem här. Tänkte presentera mig lite.
Jag är 29 år, bor i Malmö med min hund, mina katter, och mina råttor.
Jag är förtidspensionär sedan 5 år tillbaka. Jag håller på mycket med musik, teater och pyssel.
Jag tänker starta mitt nya liv imorgon lol. Har läst på nu under ett par veckor och fastnat för zoonen dieten. Så idag har jag varit och handlat hem massvis med grejer vilket tog extremt lång tid med all läsning på innehållsförteckningarna, och blev väldigt dyrt. Men men.
Jag har ca 50 kilos övervikt och har aldrig varit smal. Har inte direkt provat några dieter mer än xenical samtidigt som jag gick hos en dietist.
"ät bara nyckelhålsmärkta varor och lightprodukter" var hennes råd.
Och med xenical så ska man käka väldigt lite fett. Jag har aldrig ätit mkt fett, min mamma var "fettskrämd" men trots min no fat diet så fick jag stora problem med xenicalet. SKa bespara er detaljer men ja, allt fett rann ur en.
Gick ner 8 kilo men kände sedan att det var nog. Mådde inte bra på xenicalet och tyckte inte vikten var värd priset man fick betala.
Jag har PCO och skulle egentligen ta ngn slags hormonmedicin men jag är lite anti mediciner så hoppas på att ändrad mathållning ska fungera istället.
Framförallt hoppas jag att detta sättet att leva ska få mig att må bättre, känna mig friskare och piggare.
JAg kommer säkert att ställa en massa "dumma" frågor, nybörjare som jag är. hoppas ni står ut!
HA en skön sommar!
Daydream
Lycka till! Jag kan nog nästan lova att du kommer att må bättre, mycket bättre. Tänk på att se det på sikt bara. Det kan ta några månader innan det börjar känna förbättringar. 
Hoppsan! Jag kom inte ihåg att The Zone inte är någon LCHF-diet egentligen. Så hur man måt på den kan jag ju inte uttala mig om för den modellen har jag inte provat. 

Pinsamt här har jag läst så himla mycket att jag blandat ihop dieterna. Nej jag ska inte köra zoonen med alla kolhydraterna. Men där var en hel del bra grejer i den boken. jag ska försöka med 5 % kolhydrater per dag.
Hej och välkommen hit!
Här finns mycket kunskap och man kan fråga vad man vill och får bra svar. Ingen kommer att tycka att dina frågor är "dumma" .
Frågar man inte får man inte veta
//MarieO

Hej Daydreams och välkommen!
Jag har också PCO och har ätit enligt LCHF i ca tre månader. Jag märkte stor skillnad på mitt sockerbegär kort efter jag började med LCHF, jag blev inte sugen på samma tunnelliknande sätt. Jag blev av med "paltkoman" också, som gärna uppstod efter måltider med mycket kolhydrater.
Det finns rön att även fertiliteten ökar av kolhydratfattig kost vilket gynnar de med PCO.
hej o välkommen! Fråga på men minns att det finns ingen enkel väg eller metod som passar för alla. :) De råd som vi ger kommer ofta av egna erfarenheter och passar kanske inte för dig. :)
@Daydream Aha! Men då gäller ju mitt löfte då. Det var ju bra. 
Välkommen hit Daydream!
Välkommen hit. Här äter vi fett så vi är mätta och glada samt tappar i vikt en del också. Bonus är bättre blodvärden.

Tack alla för ert trevliga välkommnande. Det känns spännande, man tvivlar ju lite för det är så emot allt man fått lära sig.
Välkommen Daydreams…. jo det här har bakvända-klubbens-förening. Vi gör tvärtemot alla andra… ungefär så…
Numer pensionär i Nynäshamn