Drycker
Hejhej!
Jag har nyss börjat med LCHF och tycker att det går väldigt bra tack vare det här forumets hjälp. ^^ Jag har till och med lyckats få med sambon på LCHF, och även om han inte är jätteentusiastisk så ställer han upp för min skull. ^^
Det han saknar mest är drycker med smak. Han har hela sitt liv bara druckit läsk och saft, för han tycker vatten och mjölk är urtråkigt. Men det funkar ju inte längre (tja, det funkade ju inte innan heller för den delen..
). Kaffe och te dricker han inte heller. Finns det några tips på drycker, eller kanske smoothies, man kan göra som smakar lite mer än bara vatten? ^^ Citron- och gurkvatten är ju "självklara" men finns det något mer?
Tack! 
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.
fun light finns med stevia och naturliga smakämnen numera, kanske kan vara nåt?
Tack! Ett bra förslag! ^^
Finns det mer att variera sig med?
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.
streama och blanda i fun light eller de här naturliga sodastreamextrakten i småflaskor.
Det finns ju örtteer och fruktteer, dvs, det är inget te i utan örter eller frukter som smaksätter vatten. Kan ju påminna om saft eller läsk och man kan ha isbitar i och mynta eller bär/frukt.
Det är en vanesak också, det där med te. Avskydde te i alla former för flera år sen, men nu är det det enda jag dricker utöver rent vatten och ibland kaffe. Inget socker, ingen mjölk och det går jättebra tycker jag! Smakar sött liksom; smaklökarna har blivit bättre tror jag faktiskt.
Te är även en bra källa till att få i sig fett. Något av det godaste jag vet är grönt te med kokosfett. Då köper jag riktigt grönt te från Kina och inte Lipton eller sånt skräp ;)
Gröna teimporten har bra grejer, likaså hälsokoster och TCM-affärer (Traditional Chinese Medicine)