Behöver argument för att avstå!
Efter snart ett halvår utan avsteg så sitter jag här och ser mannen i mitt liv och hans son njuta av mina fantastiska nybakta, sockerstinna, väldoftande, spröda maränger (Jag såg chansen att bli av med en lite överblivna äggvitor nu då de är hos mig). Själv äter jag lite hallon med riven mörk choklad och grädde men jag kan säga att jag just nu faktiskt tänker den sällsynta tanken _"jag borde göra ett undantag idag, jag borde njuta av marängerna med grädde och chokladsås jag med".
_Så hjälp mig lite med argument. Varför ska jag avstå delikatesserna?
Jag är INTE sockermissbrukare så rent teoretiskt så skulle jag kunna fuska med just detta. Jag blir inte sjuk av socker på samma sätt som jag blir av t.ex. majsstärkelse.
Vad gör några stora maffiga hemmagjorda maränger med min fettförbränning och viktnedgång?
~God loves you, and I´m trying! ~
Testa!
(Att dividera en massa hypotetiska saker är inte så intressant. Vill du ha en, och tar konsekvenserna, som du behöver känna till helt på egen hand, så ät.)
Mina maränger har jag sötat med sukrin och ätit med gott samvete. De blir ju inte lika fluffiga men duger åt mej.
Du skriver att du inte blir sjuk av socker.
Socker framkallar/göder cancer.
Så! Nu har du en bra anledning att avstå.
Socker höjer blodsockret o därmed insulinet. Du riskerar allvarliga hjärt- o kärlsjukdomar genom att spisa socker o kolhydrater.
Se! en andra bra anledning att avstå.
Man blir fet av socker.
Där satt trean!
Tänk långsiktigt. En maräng varar några minuter, ger negativa effekter för livet.
Hoppas detta var till någon hjälp.
Håller med #1
TESTA och njut! :)
Testa, antingen så:
Blir du fet, sjuk och allting, dör säkerligen inom en kvart.
Eller så händer ingenting och du kan fortsätta som vanligt.
He he, tack för tips och råd! Trots att jag säkert dör flera sekunder tidigare
så testade jag en och sedan en till, tillsammans med lite osötade mosade hallon och en klick osötad grädde. Grymt så gott det var! Men det spännande var att jag var helt nöjd efter dessa två (inte allt för stora) spröda lätta bakverk och jag har ännu flera timmar efteråt inte märkt något konstigt alls i kroppen. Ingen "sockerchock" eller liknande. Skönt! Med tanke på hur lite maränger väger så kanske det inte är så farliga mängder socker jag fått i mig och de innehåller ju bara äggvita och socker, inget annat.
#2 Hur blir maränger gjorda med sukrin? Jag har hört att det inte går att göra maränger på sukrin alls. Kul att höra att du gör såna! kan vara värt att testa de gånger bara jag ska ha maränger. De andra gillar inte sukrin alls.
~God loves you, and I´m trying! ~