Luktar illa
Ja, jag luktar illa. Står knappt ut med mig själv, konstant svettig… speciellt i armhålorna där jag även stinker som en gammal okastrerad hankatts kiss. Tvättar mig oftare och byter kläder flera gånger om dagen.
Jag har iofs bara ätit LCHF i 15 dagar idag. Jag bör nog ha mer tålamod. Kan man gå ner i vikt utan att vara ute och röra på sig en massa? Blir så himlans trött i musklerna! Jag har ca 10 kg övervikt.
Jag vet inte om jag är i ketos, har gått ner ca 3 kg som jag antar är vatten.
Din kropp gör sig av med ett överskott av ketoner. Det är det som luktar illa.
När man gör kostomställningen, så måste ketonproduktionen öka i kroppen och i början blir det obalanserat mycket. Det tar ett tag för kroppen att få till 'lagom' och det är lite olika hur länge det tar. Några dagar, ibland mer.
Kontentan - Stinket kommer alltså att gå över. 
Har du ätit LCHF i 15 dagar så är du i ketos. Sen gör kroppen finjusteringar förstås, men det är inget du behöver fundera mer på.
Muskeltröttheten beror på att kroppens omställning till fett-/ketondrift inte är färdig ännu. Musklerna tar längre tid på sig än hjärnan, det kan ta några månader i envisa fall, men även detta kommer gå över, du kommer bli minst lika stark och uthållig när omställningen är över, som innan.
och ja, det är möjligt att gå ner i vikt utan att röra på sig! Många härinne har vittnat om det!
Jag luktade också apa i början - som en gammal köttbullsmacka, ungefär - och jag hann bli väldigt arg på min dåliga deodorant innan jag fattade att det hängde ihop med kostomläggningen. Det gick över efter någon vecka och nu funkar deodoranten hur bra som helst igen. 
Även det där med träningen känner jag igen. Musklerna kändes som överkokta sparrisar i början, men det gick över efter två månader och nu, nästan tre månader in på min LCHF-resa, känner jag mig stark och uthållig och har väldigt roligt ute i spåret.
Känner igen det där med deodoranterna. Kära hjärtanes vad många olika jag har i hyllan nu. 
Svettas som om jag har varit ute och sprungit fastän att jag bara leker lite med hunden. Antar och hoppas att det också går över snart.
Blir superspeedad på en kopp kaffe.
Funderar nästan på att äta något kolhydratsrikt för att slippa ketos…
men lär nog hålla ut ett tag till.