Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-jag-behöver-måltidstips
Läst 4530 ggr
Daydreams
0

Bovete

Kan man baka med bovete? Om det inte har carbs så är det väl fritt fram?

Ulf-S
0

Bovete går utmärkt att baka med, men det innehåller massor med kolhydrater…

Daydreams
1

ojdå

vikingmormor
0

Fritt fram för vad?

Bovete innehåller 65 gram kolhydrat per 100 gram. Det är främst ett ersättningsmedel för normalviktiga icke metabolt störda glutenintoleranta, som vill ha bröd/gröt-ersättning.

För den som inte kan sluta hallucinera om bröd, är det närmaste jag kan komma på, nåt som stod i bloggen "min mamma äter inte vitt", där finns en slags bröd, som är riktigt gott - om man tar massor av smör på.

Daydreams
1

#1 tack, jag har ingen koll ännu, försöker bara lära mig så mycket som möjligt och förbereda mig innan jag ändrar om min kost.

#3 Det är andra gången du svarar lite spydigt på mina inlägg. Alla är nybörjare ngn gång och frågar man inte så lär man sig aldrig.

Denna kommentar har tagits bort.
hemul
0

Daydreams, det finns flera lowcarbbröd både bland recepten här och på fettskrämds forum. En del av dem innehåller mjöl, men det är så lite så det spelar ingen roll om man inte på allvar försöker äta NoCarb. Själv äter jag nästan dagligen ett av dessa. Det innehåller ~1.6 k kh per skiva och det ryms gott och väl i min diet.

Bovete kan ju vara ett alternativ även för lowcarbare om man trots allt kan tänka sig en halv tesked "mjöl" ibland och vill undvika spannmäl av princip (bovete är en ört). Flört

Du ska veta att det finns många LCHF-modeller. SSS är inte den enda även om en del verkar tro det. Det är bara den senaste i raden. Hitta den modell som passar dig eller prova dig fram till din egen. Glad

Daydreams
0

Tack hemul för råden, ska kolla in fettskrämds forum!

magma
0

Botanisera bland recepten här till vänster, förhoppningsvis hittar du en del. Finns en rubrik som heter "Mat- recept på bröd." Lycka till!

Margareta
0

Det är så olika vad man tål och inte tål, man får pröva sig fram. Nödvändigt för alla är att läsa på alla förpackningar och själv få kunskap om vad som innehåller kolhydrater och hur mycket.

Sen är det så att det är väldigt olika varför man väljer kolhydratreducerat. Långt ifrån alla gör det för att gå ner i vikt, det finns till och med dom som vill öka i vikt.

Ens egen målsättning vet man bara om själv och det är den som styr hur mycket kolhydrater man kan äta per dygn.

Numer pensionär i Nynäshamn