Köttfärspaj utan pajdeg
Hej kom på en Köttfärspaj som är så jädrans god att jag skulle kunna äta den varje dag nästan kanske ( det kanske redan finns som recept).
Gör en köttfärssås ganska tjock bred ut den i en ugnform.
Blanda en stor burk keso, 3-4 ägg och 2-3 dl riven ost ( inga kryddor )
Bred ut smeten över köttfärssåsen, grädda i ugn tills den är gyllen brun, servera till en sallad.
Blir sugen när jag skriver det här fast jag har ätit den här pajen hela veckan.

Du, det blir jag också, fast jag sitter här med en god frunch på varmrökt lax och majo :) Ska testa! Tack för receptet!
Låter jättegott….måste jag prova i helgen…tack !!!
Tag vara på ditt liv,det går inte i repris
Skall få sommargäster på söndag, de stannar ca en vecka, tacksam för detta recept, skall absolut bjuda detta med sallad. Jag bor ensam och har snöat in på mina vanliga rätter som inte alltid är så gästvänliga så nya behövs.
Ska göra den men byta ut keson mot alt: riven blomkàl eller champinjoner.
Tack!
Låter jätte gott och man får kalla det vad man vill.
Dock vill jag tillägga att det är bättre att säga gratäng ifall man planerar att bjuda någon på mat.
Gratäng är då ett bättre val gå en gratäng aldrig har en krispig botten.
Men paj alltid har det.
inte smulpaj…
#6 All paj jag känner till har botten.
så du känner inte till smulpajer? Det är pajer med degen ovanpå.
Oftast efterrättspajer men de förekommer även som matpajer.
Jaja du menar så.
Nu är jag med.
Men deta är i alla fall fortfarande en gratäng i min mening.
Hej och tack igen för receptet!
Helt för kuriosa slog jag upp gratäng, har lärt mig att en gratäng innehàller ost som "gratineras" bryns, pà toppen men det var fel det med. Orginalet kommer fràn Franskans "att klia" ce grater…
gra·tin
(grät
n, gr
t
n, gr
-t

)
n.
A top crust consisting of browned crumbs and butter, often
with grated cheese. [French, from obsolete grater, to scratch,
scrape, from Old French; see grate1.] Definition: In the culinary arts, the term au gratin refers to a dish that is baked with a topping of seasoned breadcrumbs and cheese. The au gratin topping should be golden brown, which can be achieved by baking or by placing the dish under a broiler. Men dà ska man göra en blandning av brödsmulor och smör …. Sak samma, god ser den ut! Och hittade till mizza eller meaza fràn detta, lägger in det. Jag hittade detta med denna gratäng som inspiration: Paleo Pizza = mizza eller varför inte som pajdeg!
http://cleaneatsinthezoo.com/index/?s=pizza
Paleo Shepherd’s Pie (köttfärsgratäng) with sliced avocados
http://cleaneatsinthezoo.com/index/?s=Shepherd%E2%80%99s+Pie+ Samt: köttfärsblandning i stället för mjöl deg
Mandelmjöl blandning i stället för mjöl deg
Oopsies blandning i stället för mjöl deg Trevlig söndag!
eller så serverar man TS variant på tallrik och uppochnedvänd: VOILÁ!