Illamående på morgonen
Hej.
Är det möjligen någon som har en teori om varför jag får ett lätt illamående på morgonen?
Dricker först en mugg kaffe med lite vispgrädde.
Efter nån timme el ev två blir det frukost.
Ägg m.m. Ja nåt av det vi får äta.
Efter ett tag känner jag det lätta illamåendet och vet ej om det kommer från kaffet el äggen?
OBS. Jag är 63 år om någon nu tänkte på nåt alternativ till illamåendet.
**Mvh Liny/
**
I morgon tar du vare sig kaffe eller ägg. Känn efter. Lägg till kaffe eller ägg följande morgon. Känn efter. Upprepa.
Jag kan må lite illa av grädde ibland…
I never worry when I get lost. I just change where I want to go.
Okey. Tack. Provar.
Det kan inte vara så att det har med hungern att göra?
Jag kan må illa på morgonen om jag är hungrig och inte äter något direkt. Hungerskänslorna märks inte alltid då, utan när jag börjar äta så mår jag illa. Varför detta händer ibland vet jag inte men det går över när jag äter mer. Blodsockret kanske?
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Jag måra alltid illa på morronen och har aldrig kunnat äta frokust. Så det gör jag inte… väntar till lunchen vid 12-tiden.
Förhoppningsvis är det inte blodsockerproblem Jennix. Inte med LCHF.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
#5 Varför skulle man inte kunna få problem med blodsockret om man äter LCHF? Jag är lika känslig för det som innan.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Därför att blodsockert borde ligga stabilt lågt. I varje fall skulle det inte variera så mycket att man mår dåligt.
Eller menar du att man mår dåligt när man äter pga att blodsockert stiger? Eller vad menar du?
Jag menar att jag känner och har alltid känt av att mitt blodsocker är känsligt, oavsett LCHF eller inte. Jag mår ibland väldigt illa på morgonen för att jag är för hungrig på något sätt.
Varför vet jag inte, jag tror däremot att det har med blodsockret att göra men om du säger att det är OMÖJLIGT att det är så, då vill jag gärna hör vad du tror att det kan ha för orsaker?
Hur det funkar har jag ingen aning om. Jag är väldigt känslig, kan inte ha för långt mellan måltider för då mår jag illa, blir grinig och så.
Vad har detta annars med att göra om det inte är lågt blodsocker?
Tack alla.
Jag är inte ens hungrig på morgonen längre. Nu när man äter LCHF.
Jag får prova att hoppa över kaffe och ägg i morgon så får jag se vad som händer.

#8, nej jisses, jag vet ingenting sådär bergsäkert. Bara att man ju inte får de där svängningarna i blodsocker med LCHF. Men det är kanske olika för alla?
#10 Ja, folk säger att det funkar så för dem men jag känner av det ändå. 
Jag brukar också må illa på morgonen. Detta både före och efter LCHF.

Jag kan också må illa när jag är jättehungrig oavsett vilken tid på dagen det är. Vet inte varför, men det enda som hjälper är att äta så fort som möjligt även om jag inte är sugen.
TS tycks börja må illa efter frukosten. MimLans råd i #1 verkar förnuftigt.
"Är det möjligen någon som har en teori om varför jag får ett lätt illamående på morgonen?
Dricker först en mugg kaffe med lite vispgrädde.
Efter nån timme el ev två blir det frukost."
Jag skulle fortfarande råda om att äta något direkt man går upp till kaffet, något som magen kan arbeta med och inte bara kaffe m grädde.
Tror det handlar om hunger fast man kanske inte känner av hungerskänslorna innan man äter.