Det där är supergott! Det hette något annat då när det blev poppis. Men vad?

Vilka härliga recept-jag började med neptunigratängen och bläddrade vidare… jag blev hungrig!
Tack ska du ha för det! I morgon har jag en låång köplista!

Jag har ett liknande recept, fast där gör man champinjonkrämen själv genom att köra champinjoner i matberedaren och sedan hälla på grädde och koka ihop. Den varianten är i allafall garanterad mjölfri :)
Fiskgratängen är en höjdare!

#3 - det låter fiffigt. Jag tror inte burkkrämen innehåller mjöl utan väljer att tro på tillverkarens innehållsförteckning och det jag kunnat läsa på webben. Min blev alltså oxå mjölfri…
#2 - En sak i taget :-) Lycka till och TACK!
#1 - Vad kan det ha hetat? Spättkaviarlåda….nää?
Nä. 

MÖMS!!! detta ska jag laga i helgen. För då ska mellanbarnen till sin pappa och jag får laga vuxenmat
Rödvin passar väl till?

# - Rödvin passar alltid! ;-)

Airam1, tack för ännu ett gottigottirecept!
Tack Airam! Nästa gång jag lagar fisk blir det denna rätt. Låter kanongott och jag älskar när man kan laga maten i ugnen.

Åhh gud vilken flashback jag fick nu….min mamma brukade göra den
Tack för påminnelsen…..kram
Ingredienserna införskaffades när jag handlade i dag. Får besök som kommer i morgon och stannar några dagar.
Fisken kommer stå färdig när hon anländer. Tack för tipset.
Gjorde Neptunigratängen idag till middag med torskfilé. Supergott! Airam, din matblogg är verkligen en källa till inspiration!!!
Du bara borde skriva en bok med dina recept, den skulle bli en hit!!!
Tack för att du tar dig tid med att dela med dig av dina recept.

#12 - men, jag skriver ju en blogg. Räcker inte det? 
Tack för allt beröm, det värmer. Mycket.
Nu har även jag provat detta. Herregud vad gott det var!

Jag lagade neptunigratängen i lördags redan- supergott!
Men nästa gång ska jag köpa färsk torsk i fiskbilen, för frysblock var inte det bästa fiskkötttet tyvärr.

#14+15 - Ja, visst är det en alldeles ljuvlig smak. Kul att Ni kommenterar.
Jag gjorde min gratäng på lax, för det är min favoritfisk. Jag ledsnar aldrig! Snälla Airam, fortsätt med dina underbara recept!

#17 - Det var bra att Du tog Din favvofisk. Det är så det ska gå till i köket. Man tar det bästa man vet och gör det ännu bättre.
Jag fortsätter sålänge det finns inspiration och tid. Även jag har torka ibland. Och eller äter samma flera dagar i rad.
Tack för Din vänlighet!
Jag gjorde den på spättafileér i förra veckan när jag fick besök. Den uppskattades mycket. Jag tyckte också att det var väldigt gott.
Jag måste göra detta i helgen, har ingen fisk hemma just nu.