Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 6321 ggr
kianna
1

LCHF-magasinet!

Hurra! Vilken himla bra tidning! Har legat och lusläst det allra första numret, och tycker att den är väldigt bra. Kommer säkert att bli ännu bättre.

Jag som varit i en liten down-period vad gäller LCHF fick en ordentlig och underbar kick igen! Har inte gått upp något, men på sista tiden har har det nog fuskats en hel del pga ren lathet.

zikzak
0

Ja tidningen var riktigt proffsig, långt över förväntan!! Skitkul!!!! Skrattande

Conquest
0

Jättebra!

Ett par kul plock ur första nummer:

-Urklipp från läkartidningen: "Råttstudier har visat att människan företrädesvis är ute nattetid, går på fyra ben och tycker mycket om ost"

-Det fanns även en kul replik av Mats Forsenberg som gått ner 40 kilo: "Jag äter oftast väldigt strikt. Jag har inte ätit en hel frukt på fyra år"

Margareta
0

Kul att läsa all positiv respons - både här på Kif och direkt i mail till redaktionen!

Numer pensionär i Nynäshamn

Skaldeman
0

Ja, det är jätteroligt. Nu väntar vi på den första kverulanten! Vi ska ha en spalt med responser i nästa nummer och där vill vi ha med en gnällputte, om inte annat så för trovärdighetens skull.

/SSS

Agyr07
0

BRAVO!!!

Läste igenom den snabbt en gång, sen ordentligt en gång till. Kommer nog att läsa den i morgon igen.

Strålande bra jobbat!!!

bustas
0

SSS. Så här långt måste jag säga att tidningen är kass. Men, jag kanske ändrar åsikt då jag fått den i min litauiska postlåda och fått möjlighet att läsa den. Det kan dock ta några veckor och till dess gillar jag den föga.

Anne-
0

Har ännu bara hunnit bläddra lite, men min första tanke var att den såg tråkig ut, höll på kasta rakt ner i reklamkassen innan jag såg att mitt namn stod på den och underade vad det var för något. Saknar färg och lockande bilder på god mat. Jag antar att den "ska" se lite tråkig ut för att se seriös ut? Återkommer när jag läst igenom den.  Har stora förväntningar!Glad

Henriette55
0

Jag blev positivt överraskad. Mycket proffsig. Bra layout och ett intressant och blandat innehåll.

Endast en sak som stör mig. På sidan som heter "LCHF-köket" finns det tre recept. I texten hänvisas till "jag" men ingenstans står det vem denna jag är…

Margareta
0

Det är Sten Sture Skaldeman himself som är "jag"

BoZackrisson
0

Henriette55,

din iakttagelse är helt korrekt. Det är en redaktionell miss från vår sida. Tack för att du har de läskritiska glasögonen på nästippen :-)

Mvh

Bosse

odezza
0

Tack för en bra och trevlig tidning. Har inte hunnit lusläsa riktigt allt än, men det jag har läst hittills tycker jag har varit bra och informativt skrivet. Jag gillar också tonen i texterna.

I artikeln "LCHF-rörelsens historia", står det i sista stycket att en del inte tycker om ordet folkrörelse…

Jag håller dock med om att det är en alldeles utmärkt beteckning på vad som håller på att ske. Det var länge sedan vi hade någon riktig folkrörelse i Sverige, men att fler och fler går emot etablissemangets kostråd, och lär av varann, och "utbildar" sig på kostens område, genom självstudier, studiecirklar, och via internet, vad är det om inte en ny folkrörelse?

Jag tycker att "folkrörelse" låter betydligt bättre än "sekt"… Glad

"still lost in space and time"

berittis
0

Hej, tack för en väldigt bra tidning. Bra med lite recept också. Nu saknas bara ett korsord(den kommentaren räcker väl inte för att kallas för gnällputte, hoppas jagFlört).

Appropå recept, surkålsslaw brukar jag också göra och då tar jag även i lite syrade morötter (Tistelvinds)och Valios Smetana. Det blir lite mer kolisar men det tycker jag att det är värt. 

Odessa, du har rätt i att "folkrörelse" låter bättre än "sekt". De som kallar det för "sekt" tror väl att man inte kan tänka om man inte äter kolhydrater. Sektfolk brukar ju inte få tänka själva, det är det ju ledaren som gör. Men vi LCHF-are både får och kan tänka själva!Glad

MiaP
0

Kul med tidningen i brevlådan, det mesta var bra men det finns några fel lite här och där trots korrläsningen.

lenmor
0

Jag kommer inte att kunna bidra med gnäll eller kritiska kommentarer. Kan bara se det positiva med allt som ni bidrar med för att delge mig och andra era erfarenheter och kunskaper med LCHF

Jag är så glad för tidningen, den här saiten, Annika D och SSS som bidragit till att jag (från att ha känt mig nästan döende) mår såååååååååå bra och dessutom känner mig 20 år yngre. Har ätit LCHF i över tre år nu.

Jag har inte prioriterat viktnedgång men tänker ta tag i det nu och ser fram emot nästa reportage med Mats Forsenberg som bl.annat kommer att handla om det vad jag förstår.

Tack!

Skaldeman
0

MiaP,

det är så rätt. Vi såg ett antal småmissar och skönhetsfel på slutet men beslöt oss för att trycka ändå. Hade vi tagit en korrvända till så hade vi inte klarat utgivning vecka 11.

/SSS

[Marja-Liisa]
0

Tidningen är verkligen proffsig och fin, den har också nått finska prenumeranter och uppmärksammats på deras forum. Några skulle försöka få biblioteken abonnera så att också allmänheten kunde få tillgång till den! Kanske kunde vi fråga våra hembibliotek här också!

Skaldeman
0

Bra idé! Skickar vi bara ut tidningen oanmält så kastas den tydligen. Be ert bibliotek att teckna en prenumeration!

/SSS

Margareta
0

Nu har vi 305 prenumeranter bosatta i Finland och 66 på Åland. Det betyder 371 tidningar till våra grannar i öst.

Ganska otroligt för en så "liten" svensk tidning.

Kanjagkandu
0

Kanon tidning, *bockar och bugar*

coton
0

Tack för nu två lästa nummer av magasinet. Mycket bra tidning, den första på temat LCHF här i landet. Som den tävlingsmänniska jag är håller jag med om att ett korsord kunde vara på sin plats, utlottningar av böcker, rimtävlingar etc. Sådant som man kan finna i många andra tidningar.

Margareta
0

#18 Sen jag skrev det inlägget har vi mer än 60 nya prenumeranter i Finland och på Åland.

Norrmännen närmar sig 200.

Några är så klart svenskar i utlandet - men de flesta är det inte. Det uppfattar jag som att en tidning verkligen behövs!

SiljeSol
0

Nagon som vet om det ar mojligt att prenumerera pa tidningen nar man bor i Grekland?

Margareta
0

Det går bra - vi har många prenumeranter ute i Europa och övriga världen.

Det kostar extra för portot.
För 2012 kostar 4 nummer till Grekland 320 SEK.

SiljeSol
0

Ok tack! ^^

Bivax
0

Önskar att man kunde prenumerera på denna tidning i pdf-form. Orkar inte ha fler papperstidningar drällandes hemma! Finns planer på det? Då kan man ju köpa alla gamla nummer också.

Margareta
0

Vi har inga planer på pdf.

Internettan
0

#25:

Och jag som avskyr att sitta och läsa vid datorn. Älskar papperstidningar som man kan sätta sig i soffhörnan med och som man kan spara i härliga högar. Glad

"Every point of view is a view from a point."

Margareta
0

#27 Det är så vi tänker.

Våra kunder vill läsa på papper som motvikt till allt som finns att läsa på nätet.

Själv kompromissar jag genom att läsa böcker på min Ipad, då sitter jag i soffan :-)

Bivax
0

Tack för svar, Margareta.

Jag tänkte mig pdf-tidningen som ett komplement till papperstidningen, inte som en ersättning. Förstår att många andra vill ha papper.

Det ska bli intressant att se hur snabbt/långsamt utveckligen kommer att gå i tidningsbranschen. Det är en starkt nedåtgående trend för papperstidningar, lönsamheten är i många fall inte direkt lysande, och förlagen vill kunna tjäna pengar på gamla nummer som rätt många läsare faktiskt efterfrågar.

Margareta
0

Vi har gamla nummer till försäljning än så länge. Det är bara två som är helt slut.