Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-jag-behöver-måltidstips
Läst 3965 ggr
magma
4

Idétorka? Ny matblogg!

Jag har hittat till en relativt ny LCHF-blogg, som vår medlem Micke A startade för några veckor sedan.

Om någon är som jag- insnöad på ungefär samma mat vareviga dag och med bristande fantasi- så är ett besök att rekommendera… Inspirerande recept och superfina bilder! Skrattande Att skaparen är en f.d kock gör ju inte saken sämre Tungan ute

Magica1970
0

Där var det verkligen lite smått och gott som saknas i min fantasi :D *dregglar över curryriset* Tack för tipset!

magma
0

Varsegod Kyss

AniBer
0

Tack för tipset!

Micke A
2

Oj!
Då är man outad som bloggare då. Tack Magma för att du hittade mig och de vänliga orden.Glad

Jag har nu efter 10 månader på LCHF så pass mycket innom mig att jag tyckte det var dax att sätta lite på pränt.

Jag tycker att många krånglar till det för mycket och kanske koncentrerar sig på fel saker, ivarjefall i början av sina resor innom detta. På min sida vill jag helt enkelt förmedla enkla recept, kanske lite förbättrade eller förenklade.

Håller på att bygga upp sidan steg för steg och tänkte mig få ihop lite om träning med, länkar till andra passande sidor.

Bloggen är ju även ett sätt för mig själv att hålla intresset vid liv och peppa mig själv när det går fan så tungt.

Om ni har ideer eller några åsikter så säg gärna till.

Motter
0

Tackar!

Verkligen intressant blogg med inspirerande mat. Den kommer jag att besöka flitigt hädanefter!Tungan ute

kaisakavat
0

Tack MickeB! Inspirerande. Vettigt upplägg att inte krångla till. Gillar!

Tack Magma.

Micke A
0

Tack kaisakavat..  fast… det är A… Micke ASkrattande

hus-musen
0

Men du, nu blev jag hungrig! Allt såg gott ut, så ska definitivt kika in fler gånger :)

Qui dormit, non peccat

kaisakavat
0

Mäh, jösses! Vad hände fel i mitt huve där!? Felkoppling.. av den svårartade sorten..

Förlåat..? Skäms

Tur du *Skrattande*.. annars skulle jag gå och gömma mig nån vecka.. och skämmas.

Margareta
3

Det kommer mera av Micke framöver för er som har koll på LCHFmagasinet.

I say no more :-)

Numer pensionär i Nynäshamn

MariaTherese
0

*gillar*Flört

magma
0

#10: Kul! :-)

hedakicki
0

Tack för tipset om bloggen, nu står LCHF-mickes focaccia i ugnen. Spännande!

www.machmo.se

Micke A
0

Hoppas att jag får höra hur det gick med!Flört

hedakicki
0

Mannen här hemma ville att jag skulle döpa om den till något annat så man inte lurar hjärnan att det ska smaka "äkta", så jag döpte om den till Fuskaccia istället ;)

Men jag tyckte, när den fått stå ett tag och "torka" upp så var det riktigt gott. Nygräddad smakade den lite för mycket omelett-likt. Men som sagt, kanske 30-60 minuter efter att man tagit ut den ur ugnen så var den perfekt!
Riktigt god!

Nu måste jag bara köpa flingsalt till nästa gång att ha över.
Hoppas det var okej att länka till ditt recept från mitt blogginlägg, jag har många LCHF-vänner som läser min blogg.

www.machmo.se

sofiecoe
0

Aaaah bokmärker direkt!