Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 2740 ggr
ACH
1

Plötsligt saftinfall!

Man kan ju knappast koka saft på sukrin och stevia, om man inte samtidigt vill proppa den full med konserveringsmedel, eller hur? Men hur vore det om man kokade den så, och sedan fryste in den i istärningspåsar? En eller två sådana tärningar borde ju räcka för ett glas saft, så det vore ju praktiskt…

Wildrat
1

Eller så köper man fun light sötad med stevia… Det är samma sak.

ACH
0

Verkligen? Är inte de där fun-safterna bara en massa koliox? Är det övh bär i?! Och hur kan de stå sig utan socker? Vad jag är ute efter är ett sätt att konservera saften utan konserveringsmedel och/eller socker. Jag har aldrig varit någon fun-drickare. Inte ens Önos är fint nog för mig i det här fallet. Ska det vara saft så ska det vara hemgjord, eller Brunnenys. Jag vill känna bärsmaken! :-)

[Pennylane1]
0

du kan frysa in i små portioner, t.ex. i engångsmuggar eller istärningspåsar. Då håller det sig, lätt att ta fram på kvällen och blanda till på morgonen då det tinat! Med istärningspåse kan man nog pluppa ner ett par stycken och vänta bara… alt, ta lite varmare vatten, det blir kallt allt medan saften smälter.

ACH
0

Pennylane: Jo, det var ju så jag tänkte! ;-)

[Pennylane1]
0

men herregud! Vad jag läste illa!SkämsJag slutade nog efter första meningen Skrattande eller möjligen är jag så senil att jag glömde vad du skrev tills dess jag skulle svara … sorry!