Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-jag-behöver-måltidstips
Läst 4637 ggr
CelsiusT
1

Kall sås

Vi tänkte äta stekt kött idag, men köttet är bara tunn schnitzel som inte väger många gram. Tänkte servera den med en sallad och en stor kall sås. Tänkte mig att basera den på turkisk yoghurt, men hittar inget bra recept. Några idéer?

Medarbetare på westernridning.ifokus

[Pennylane1]
0

i denna tråd finns lite tips en bit ner, # 8 tror jag det var, de är väl kanske baserade på CF men det är ju bara att byta ut…

SpurtAnne
0

Gurka o vitlök eller Hackade svarta oliver hackade soltorkade tomater o basilika eller Sambal

Aliki
0

Jag gjorde en varm sås idag till mina Stekta karré bitar. 1/2paket cambozola smält i mycket smör som fick koka ihop till en tjock sås tillsammans med några dl. Grädde, vitpeppar o salt… Lika god kall… Har nu ätit några briepuffar bara för att ha något att doppa i den kalla såsen. Prova det till fläskkött nästa gång

veran
0

Briepuffar?

CelsiusT
0

Såhär bled såsen:

Turkisk yoghurt ca 2dl
Creme fraiche 1dl
Phiadelphia 50g
Purjolök
Paprika 1/2
Vitlök

Hackade paprika ganska så smått, finhackade purjolöken och blandade i det i övriga ingredienser. Pressade i 2 vitlöksklyftor. Det blev supergott och mättande! Precis perfekt konsistens.

Medarbetare på westernridning.ifokus

[Pennylane1]
0

#4  man skär brie (funkar intemed alla sorter, men den somLidl har iorange papper funkar) i tärningar och kör i mikron.