Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 2849 ggr
Vanniz
1

LCHF mat

Hej, Jag tänkte prova på LCHF och se hur det går.. Tänkte om ni kunde skriva ner lite bra produkter som man kan köpa hem :)? Är nybörjare på det här så tar gärna imot tips och recept ^^

[Columba]
0

Kolla i spalten till vänster under "13 artiklar jag som nybörjare…"

nobban7
0

Hej!

Du behöver inte alls köpa på dig nåt särskilt för att äta lchf. Kött, fisk, fågel, ägg och grönsaker räcker alldeles utmärkt om du ser till att få i dig ordentligt med fett i form av smör, kokosfett, oliv- eller rapsolja.
Om du med tiden känner att du vill variera dig ytterligare kan du börja experimentera då.
Lycka till!

Mooniq
1

kött, fisk, fågel och ägg är basmat

ovanjordgrönsaker är tillägg

mejeriprodukter är tillägg - om du vill tappa vikt så kan mejeriprodukter bromsa viktnedgång, varför du kanske bör dra ner på grädde, mjölk och creme fraiche

stek i smör eller kallpressat kokosfett

Vissa nötter - para, macademia, pistage - o mandlar kan fungera som snacks

mörk choklad nån gång ibland - alltså högre kakaohalt än 70%

Att ha kokta, kalla ägg i kylen är världens bästa snabbmat när man är hungrig

Skrattande

skrolla i vänsterspalten på olika recept så tror jag att du får många bra idéer.

Lycka till!

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Vanniz
0

Tänkte på denna sida http://www.lchfrecept.com följer någon här deras resecept? Vart hungrig nu när jag läste hah! :) #3 ägg äter jag bland annat till frukost men jag är rätt dålig på att få i mig frukost :/ så pistage nötter funkar bra att byta ut mot godis och bara äta lite på helgen om man blir riktigt sugen ^^? Förresten ni som äter LCHF hur mycket motionerar ni? och hur mycket har ni gått ner i vikt och hur länge har ni hållt på :)?