LCHF mat
Hej, Jag tänkte prova på LCHF och se hur det går.. Tänkte om ni kunde skriva ner lite bra produkter som man kan köpa hem :)? Är nybörjare på det här så tar gärna imot tips och recept ^^
Kolla i spalten till vänster under "13 artiklar jag som nybörjare…"

Hej!
Du behöver inte alls köpa på dig nåt särskilt för att äta lchf. Kött, fisk, fågel, ägg och grönsaker räcker alldeles utmärkt om du ser till att få i dig ordentligt med fett i form av smör, kokosfett, oliv- eller rapsolja.
Om du med tiden känner att du vill variera dig ytterligare kan du börja experimentera då.
Lycka till!
kött, fisk, fågel och ägg är basmat
ovanjordgrönsaker är tillägg
mejeriprodukter är tillägg - om du vill tappa vikt så kan mejeriprodukter bromsa viktnedgång, varför du kanske bör dra ner på grädde, mjölk och creme fraiche
stek i smör eller kallpressat kokosfett
Vissa nötter - para, macademia, pistage - o mandlar kan fungera som snacks
mörk choklad nån gång ibland - alltså högre kakaohalt än 70%
Att ha kokta, kalla ägg i kylen är världens bästa snabbmat när man är hungrig

skrolla i vänsterspalten på olika recept så tror jag att du får många bra idéer.
Lycka till!
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Tänkte på denna sida http://www.lchfrecept.com följer någon här deras resecept? Vart hungrig nu när jag läste hah! :) #3 ägg äter jag bland annat till frukost men jag är rätt dålig på att få i mig frukost :/ så pistage nötter funkar bra att byta ut mot godis och bara äta lite på helgen om man blir riktigt sugen ^^? Förresten ni som äter LCHF hur mycket motionerar ni? och hur mycket har ni gått ner i vikt och hur länge har ni hållt på :)?