Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 1394 ggr
Marylojs
0

Nu har jag köpt en Magic Bullet!

Fast en fejk från Biltema då… Kom igen, peppra mig med tips på vad jag kan göra med den!

Koylie
0

Tips kan jag inte ge dig några, eftersom jag inte har någon bullit själv, men jag vill ändå gratulera dej till investeringen och hoppas du får mycket nytta av denFlört

hemul
0

yla är nog den stora experten. Jag använder mest min för att "mala" mandel och sånt till mjöl och göra shake och glass och sånt.

Fick du med nån receptbok förresten?

Marylojs
0

Så det funkar att göra "mandelmjöl" med den? Kanon!

Jag fick ingen receptbok, men däremot kan man ju gå till originalets hemsida och skriva ut :-)

zeretki
0

Kokosmjöl?

hemul
0

Det har jag inte provat men det går nog. Bulliten är väldigt stark. Det är liksom både en svaghet och en styrka. Mandel blir till mjöl på nolltid.

Trollcina
0

Använd den till allt vet jag. Bla så gör jag omelettsmeten i den tex slänger i ett par skivor, skinka, ett par ägg, en skvätt grädde och mixar ihop blandningen. En skvätt grädde vispar du snabbt i bulliten med lilla kniven tar endast ett par sekunder, en smothie likaså. Det är fantasin som sätter gränser. Den här maskinen är den som är mest använd i mitt hushåll för tillfället. Vi mixar, hackar, mal och blandar med vår magic bullit och allt eftersom hittar vi en massa nya användningsområden - Den är helt enkelt ovärderlig!

Det finns iof sig en nackdel med den och det är att det inte går att riva grönsaker med den eller hacka grova bitar. Allt blir mer i malen konsistens även om man pulskör den. Men samtidigt så är den helt suverän och användbar inom så många andra områden så de gånger jag ska hacka el riva något så plockar jag fram min matberedare utan att tycka att det är besvärligt.

Ett litet tips! Gå in på Tvins hemsida, se på reklamfilmen och låt dig inspireras.

mumsan
0

Vad är en Magic Bullet? Det låter som en kvarn och en köksassistent? Eller?

maxiq
0

Ursprungligen så var Magic Bullet den kula som dödade J.F.K.

"The single bullet theory says that one bullet hit Kennedy in the back, exited his neck and then continued on to hit Connally in the back, wrist and leg. The bullet eventually falls out of Connally's leg and onto his stretcher at Parkland.

The found "magic bullet" is in near perfect condition. It is a one inch long, copper jacketed, lead core, 6.5 mm rifle bullet."

Nuförtiden så är det nån slags hushållsassistent 

mumsan
0

Tack för länken maxig. Oj vad dyrt. Ska nog satsa på kokosfett först!!!!Förvånad

Den är nog säkert jättebra och effektiv.

maxiq
0

Slår du inte till på "Köp två - betala för en", mumsan? Flört

Annars har dom den kopia som Marylojs köpte på Biltema för 299 kr. Funkar den bra förresten Marylojs? Funderar på en sån själv nämligen…

Fundersam

Marylojs
0

Japp, den funkar faktiskt över förväntan! Finns på webshopen och i deras vanliga butiker. Jag har använt den varje dag sedan jag köpte den faktiskt, fast det kanske är nyhetens behag också förstås…

Trollcina
0

Maxiq: Kan också intyga att den billigare varianten är exak lika effektiv som den dyrare - Jag har kört med min "billiga" sedan i höstas. *skratt* Det enda som skiljer produkterna åt är namnet och vem vill betala 500 kr för ett reklamnamn om produkten är den samma.

maxiq
0

Aaah, det var som jag misstänkte: det var märket som kostade. Det är märkligt hur lättlurade vi människor är ändå när vi tror att en produkt är mycket bättre bara för att det sitter ett klistermärke med ett namn på som vi hjärntvättats till att memorera genom reklam som vi själva betalar.

Vi är ju ändå lurade eftersom denna produkt för 299 kr kostar kanske 10-15 kr att tillverka.

Ledsen

hemul
0

fast den där på Biltema SER ju annorlunda ut också. Den Netto och Ellos har ibland är identisk. Den på Överkottsbolaget vet jag inte.

Trollcina
0

Hemul: Det enda som ser annorlunda ut är själva motorn/stativet men själva funktionen är densamma.

Tro mig då jag jämfört alla - Min äldsta dotter har den från Tvins, min son den från Ellos, jag från Netto, min fosterdotter köpte sin på Biltema för fjorton dar sedan och den på ÖB är av märket Melissa precis som den jag köpte på Netto och min son köpte från Ellos. Det är exakt samma apparat, med exakt samma delar, funktion och styrka även om designen är olika - Skillnaden är bara märke och priset!

Marylojs
0

Fråga: Kan man vispa äggvitor i bulliten?

KatNyb
0

Jag köpte en på ÖB, märket är Melissa. Men nu verkar det som om ÖB inte har den längre. Den är bra i alla fall. Använder den i princip dagligen.

Trollcina
0

Marylojs: Absolut! Använd lilla kniven (två blad) det går tom att vispa grädde på ett par sekunder med lilla kniven.