Bröd
Tar gärna tips på bröd man kan baka lchf-vis! Gärna enkla recept med inte med allt för många ingredienser.
Slänger in ett gott bröd som är mycket enkelt att göra!
Lchf bröd 4st
2 ägg
1,5 dl riven ost ( ca 11% fett som ICAs matlagningsost)
1 dl risenta mandelmjöl
1 tsk bakpulver
Blanda allt till en smet och klicka ut med en sked på en plåt med bakplåtspapper och in i ugnen 10 min på 225 grader
har du kollat bland brödrecepten där finns massor…
Jag har bakat massor med olika LCHF-bröd med mer eller mindre lyckat resultat. Mitt absoluta favoritbröd är detta:
http://www.lchfgourmet.se/baka-med-lchf/lchf-brod/solrosbrod-lchf/
#1Jag har ju inte det i och med att jag frågar..
#2 Tack! :)
nähä, men när det redan finns en kategori med brödrecept här till vänster kan man ju kolla där först?
Jag menar det känns onödigt att upprepa allting flera gånger…
#4 Saken är den att jag inte riktigt har förstått hur man söker ännu.. Och jag visste inte att man måste söka innan man frågar något. Men då vet jag, tack! :)
Jag har bara bakat solrosbrödet i #2 det gillar jag mycket. Det ända neg är att det smakar bakpulverbröd. Ska testa om det går att ha jäst istället nästa gång
# 5 du behöver inte söka , till vänster finns en grå avdelning där det bara är att klicka på de olika avdelningarna. easy peasy! 
Vart kan jag hitta mandelmjöl förutom på lchf butiken?
För övrigt undrar jag vart man hittar kokosnötmjöl och kokos mjöl också? Finns det i vanliga affärer?
Tack från en nybörjare

Hej Emmin, välkommen!
Så klart kan man inte veta var man ska söka när man är helt ny.
Jag har provat att baka de flesta LCHFbröd och kan säga att inget smakar som riktigt bröd. Man får prova sig fram till något som kan duga och helst hitta på något annat att äta istället. Nötbröd tar jag till ibland, det mättar bra och är praktiskt att ha med som matsäck;
nötbröd
1 ägg vispas
ca 2 dl malda olika sorters nötter, mandel, kokos
lite salt
blanda ihop i en djup tallrik
mikra ca 2 minuter och låt svalna.
Enkelt!
Agneta
#8 Mandelmjöl går att hitta på bland annat ica maxi, det står vid vanliga mjölet.
#10 Tack! :) och tack för tipset!