Årets bedrift!!
Jag har lyckats få svärisarna att börja på LCHF. De båda ligger i gränslandet för typ 2 diabetes så jag är så otroligt glad! Svärmor ringer titt som tätt för att dubbelkolla om vad som är lämpligt och inte lämpligt att äta!
Wohoo, var bara tvungen att skriva ett inlägg om detta :) Känns som en stor seger för att de är bara i 50-årsåldern och det skulle vara så otroligt synd om dem åt sig till ohälsa! Ska peppa så gott jag kan så dem inte halkar tillbaka på gamla hjulspår. Har t.o.m. köpt LCHF-böcker i present för att pusha på, hehe :)

Gratulerar! Alltid lika kul när man lyckats "initiera" någon.
"still lost in space and time"
Wow :) Vet själv hur svårt det är att övertyga de som sitter i gamla hjulspår. När min mamma har berättat för vänner att hon äter lchf så har de reagerat negativt och bjudit på kakor när de vet att hon inte äter socker… svartsjuka troligen?!
#3 Så himla dåligt. Äsch, dem får väl tro vad dem vill. Din mammas ev. hälso- och viktvinster kommer tala för sig själva ;) Då kan dem sitta där med sina vaniljmunkar och hävda att socker och stärkelse är livsviktigt!
Fantastiskt!
Så BRA du ÄR! 
#5 Det känns så himla bra, vettu
Dem är världens finaste människor och jag vill inget annat än att de även ska må bra också.
Lite rädd över att de ska halka tillbaka dock, hela deras tidigare kosthållning bygger på kolhydrater så det blir en väldigt stor omväxling.
#4 Yes
Dom får väl fortsätta med sitt sockerätande medan min mamma har gått ner 5 kg (vännernas kommentar: det är bara vatten) lchf fientlighet till max!
#6 Ja, det är en stor förändring.
Bra med fina kokböcker (finns ju endel på biblan också numera), så de ser att det finns MASSOR av gott man kan käka. Och att de har dig att fråga om allt.
Stort lycka till fortsatt!