Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-fågelrätter
Läst 5352 ggr
Airam1
0

Thaikyckling med strössel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Snabblagat och urgott. Recept här.

MarieO
0

Ser gott ut som vanligt Glad

Denna kommentar har tagits bort.
Airam1
0

Åh, tackar!

kolis
0

Låter supermumsigt, men jag undrarom man kan byta ut ostronsåsen mot något?

Airam1
0

#4 - Du behöver inte alls ha i ostronsås. Det är bara min egen favvosmaksättare. En pytteskvätt sådär som pricket över i:et. Salta istället ;-)

Jag avstår hellre grönsaker (det låter inte klokt) för att få krydda mat som jag vill. I orginalreceptet står det att man på slutet blandar i haricot verts. Bergis görgott, men då blir det i slutändan för sött tror jag.

kolis
0

Kej, ska testas! :)

Babz
0

Låter som vanligt görgott och bilderna är fantastiska!

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

Airam1
0

#7 - Tack, det var verkligen: riktigt görgott.

Gunnilla
0

Mums! Det ska jag testa nästa vecka när jag har semester och tid för matlagning!

Airam1
0

#9 - det bästa med denna anrättning var nog att den inte tog nån tid alls att laga. Maken till snabblagad succé får man leta efter. Hoppas den smakar lika gott för Dig.

kolis
0

Den var JÄTTEgod, åt den idag och hela familjen tyckte den var super! Bytte ut ostronsåsen mot fisksås, eftersom det var det jag hade hemma, men det blev lika gott iaf :)

Langhol
0

Undrar om man kan hoppa över jordnötssmöret? Min son är allergisk mot nötter.

Airam1
0

#12 - Såklart att Du kan. Men det då blir det ju inte precis detsamma. Därmed inte sagt att det inte blir gott. Lycka till!

Gunnilla
0

Ostronsås har jag aldrig testat. Vad är skillnaden mellan den och fisksås - smakmässigt? Upptäckte att det ju finns massor av spännande grejer på den asiatiska hyllan på ICA. Pastor av olika slag - korianderpasta t ex. Jag älskar koriander, undras vad man kan använda den i. (Kanske skulle göra en egen tråd för det.=

mammam
0

Ännu ett underbart Airam-recept! Tack!

Airam1
0

#14 - Jag tycker fisksås är sådär. Mest salt liksom medan ostronsåsen ger fyllighet. Koriander är inget för mig, men berätta när Du provat. Det "kan" ju vara världens höjdare.

#15 - Tack själv !