Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 3249 ggr
zeretki
0

OT Bara en tanke...

Jag är och har varit medlem på olika ställen på iFokus. Även där jag inte varit medlem har jag märkt hur myket konflikter och bråk som uppstår. På i princip alla sajter har där funnits otrevliga människor som inte kan uppföra sig och debatter som helt spårat ur.

UTOM här inne! :D

Här har jag varit längst och här trivs jag bäst! Framför allt är det så lugnt och odramatiskt här! Trots alla diskussioner så är folk respektfulla och trevliga mot varandra. :)

Heja OSS! :D

Effie
0

Jag var precis inne på kost.ifokus och läste lite… hittade en person som tyckte att det fanns en massa fanatiker på kolhydrater.ifokus, som "har svårt att tänka på något annat , dessutom blir tonen ganska rå ibland." Jag måtte fatta ganska trögt, för det har jag aldrig märkt. Ni får vara lite tydligare när ni är råa!

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

zeretki
0

Rå ton?! Var då? *skratt* Själv tycker jag alla är så trevliga här! :) Men det kanske är jag som är rå?? ;) Sen är det väl så att vi känner varandra rätt väl allihop och de som kommer nya kanske missuppfattar vår humor ibland?

paronskrutten
0

Haha, jag tycker att ni är trevliga här :D

Helena

navarro
0

Zeretki, det ar just det som ar vitsen, att man vagar pasta vad man tycker och kanner just vid tillfallet och att sedan far man svar, ibland positiva ibland negativa. Det visar ju att vi ar trygga och litar pa varann.

kolis
0

Jag måste ju säga, som relativ nykomling här, att jag känner mej varmt välkomnad, och tycker att alla är väldgit stöttande, engagerade och intresserade. Och inte alls det minsta otrevliga eller råa, tvärtom tar sej folk tid med "nybörjarfrågor" som dom måste ha hört tusen gånger förr. Tack för det. :)

Moonbeam
0

Instämmer  med föregående talare. Alla här är mycket trevliga och hjälpsamma mot varandra, jag har lärt mig massor av er alla och försöker smälta informationen.

magma
0

Känns genomgående som en väldigt öppen och varm stämning här, och medlemmarna är i stort villiga att diskutera på ett bra sätt även när det dyker upp folk som ifrågasätter och undrar över vad det här sättet att äta går ut på. Det kan man inte säga om alla forum direkt, speciellt inte forum som handlar om kost och ätande. Och vad gäller att vi har svårt att tänka på något annat- det här forumet heter ju "kolhydrater" och ämnet är ju således ganska givet?!

Margareta
0

En sån här tråd är oerhört glädjande för mig som Sajtvärd att läsa.

Det finns ju en bakgrund till att jag startade det här forumet. Jag stångade mig innan blodig på ett par andra forum. På ett sådant forum (Netdoktors överviktssajt) gjorde jag misstaget att bjuda in Sten Sture för att få hjälp att svara på alla frågor om kolhydratreducerad kost. Detta är mer än två år sedan och hans rosa bok hade inte ens kommit ut när det började, men den kom under tiden och jag överdriver nog inte om jag säger att det blev rena lynchstämningen. Jag fick ett tag ont i magen av att gå in och läsa en del svar från elaka människor. Efter "betan" gav jag upp och slutade skriva på Netdoktor.

Det fanns några undantag. Det var där jag lärde känna allas vår Mervi….Kyss.. och henne lyckades jag i alla fall värva…

När jag ett år senare hittade http://shetlandsponny.ifokus.se var jag fast för iFokus-konceptet och kom på idén att starta Kolhydrater iFokus.

Numer pensionär i Nynäshamn

zeretki
0

Ja, att man kan fråga och få stöd, samtidigt som man kan diskutera på ett BRA sätt! Ingen som säger att JAG HAR RÄTT och alla andra har fel. :) Utan alla har sina erfarenheter och åsikter. :)

Babz
0

Margareta - vilken tur vi har att du startade det här forumet!!!

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

Margareta
0

Tack Babz… och precis det zeretki säger…

Här får inte förekomma "jag har rätt och du har fel", precis den attityden och har jag och mina Medarbetare försökt stävja redan från början och nu flyter det alldeles av sig själv trots att vi är så mång och det känns JÄTTESKÖNT!!!

TACK allihopa som ställer upp på den attityden!

Vi hjälper varandra bäst på att dela våra egna erfarenheter, inte genom att hacka på hur andra gör.

Det ENDA som inte är tillåtet på den här sajten är just att HACKA antingen på namngivna personer (oavsett åsikt) eller det faktum att vi som är här tycker att kolhydratreducering (I NÅGON FORM) är BRA….

KyssKyssKyss på er allihopa!

Numer pensionär i Nynäshamn