Mjukt hår!
Jag var och klippte mej idag. För första gången i mitt femtitreåriga liv har någon kommenterat mitt hår med orden " O, vilket mjukt och fint hår du har, inte strävt alls!" Ett år och tre månader efter att jag la om min kost till lchf. Jag som annars fått höra att jag har hår som hästtagel…
Det måste vara fettet som går ut i hårstråna och gör dem hala 
Skojare där!
Jag har börjat med silicia för att få mer hår, har tappat ½ men det beror säkert inte på LCHF, snarare då på att jag har hypotyreos. Tageltjockt har det dock aldrig varit, men betydligt tätare.
#1 Ja, man kunde ju nästan tro att hårbottnen hade blivit fetare, men icke! Skoj iallafall att få en så oväntad komplimang!
Jag tror att det är LCHF. Jag tappade enormt mycket hår när jag började med LCHF. Nu äter jag en B-komplex med Pantoten för håret som har hjälpt lite.
Tettan - Grattis till den fina komplimangen. Roligt när håret 'sköter sig'. 

Jag har börjat göra inpackningar med kokosfett. Är helt underbart! Senast jag var hos frisören så frågade hon direkt vad jag hade gjort med håret och sedan ville hon testa kokosfett själv. Jag smälter kokosfett i mikron (det ska vara lite varmt) tar i händerna och drar igenom torrt hår, tar speciellt på problemområden som hårbotten, hårtoppar och bakhuvudet. Sen kammar jag igenom hela håret så att oljan verkligen fördelas och låter den sedan "jobba" någon timme. Sen schampo och balsam som vanligt.
#6 Kokosfett är fantastiskt! Använder det överallt, men inte just i håret. Ska absolut testas!
undrar hur det går att få ur när man inte använder schampo? Fast iofs, med balsam är mitt hår så bra ändå så jag behöver det väl inte.
Jag kör också med balsammetoden. Rent spontant tänker jag att man borde få bort kokosfett lika bra med balsam, bara lite mer gnuggande som vanligt.
ja kanske! Man får väl ha nåt lösningsmedel till hands ifall! 

Jag har haft i kokosfett i håret flera gånger och sen tvättat ur med bara balsam. Det går fin-fint.
"Every point of view is a view from a point."
#11 och alla andra:
Hur blev ditt hår med kokosfett i? Tynger det? Jag har fint, skandinaviskt hår som jag nästan aldrig har produkter i, men jag vill ju skydda det ändå.

#12 Kokosfettet är inte fettigt eller tungt (låter konstigt, jag vet). Går väldigt lätt att tvätta ur och som #11 säger så funkar det även att tvätta ur utan schampo. Det borde funka med klassiskt skandinaviskt hår då det inte tynger, tycker jag i alla fall.
Ja kokosfett är nästan lika flytande som vatten, så det blir inte alls kladdigt eller tungt.
Ett tipps är att ha lite i det vanliga balsamet!^^
Hakuna matata!
Jag får väl helt enkelt se till att prova. Har en kompis som har ricinolja i håret (hoppas jag inte ljuger nu, men har för mig det). Hon fortsätter med det så något ger det väl.

#12:
Håller med #13.
"Every point of view is a view from a point."

Om man har oljeinpackning i håret (det finns även andra oljor än kokos som är bra för håret) så tänk på att inte ta i mer vatten i håret när det ska tvättas ur så går det lättare. Fett löser fett och när man har gruggat ordentligt med sitt vanliga tvättbalsam går det bra att skölja ur. Eventuellt kan man behöva göra om det en gång till.