äggsmör
Någon som provat äggsmör, satt surfa runt o hittade äggsmör.
Det låter gott men vad äter man till?
Äggsmör
3 kokta ägg
5-6 msk smör
200g keso
Jag håller med dig, det låter riktigt gott.

Det kan man äta till vad som helst. Till en sallad, grillat, fisk eller varför inte till frukost? Men jag hade nog velat ha mer ägg i.
Jag äter ofta ägg med smör och keso + avokado till frukost.
Ägg och smör äter jag till frukost men har aldrig provat med keso i. Måste testa.

Mervi!!!
Jag äter 3 ägg och ca 50 gram smör varje morgon men jag har för mig att jag läst någonstans att du tar mer smör till dina ägg. Är 50 gram för lite?
Trevlig helg!!!
kommer ihåg att vi ibland när jag var ung
fick nån himla god röra med hackat ägg och smör tror jag och böckling eller vad det var! Det var ur gott, måste höra med mamma hur det var, om hon minns!
#4 Jag tar nog 50 gram till äggen och sedan tar jag även i mitt kaffe så dagsförbrukningen ligger nog på dryga 100 gram.
Jag väger inte smöret utan höftar så det kan variera lite.
Äggsmör är ett finländskt tillbehör till karelska piroger. Det går bra att äta som det är eller som tillbehör till annat. Äggsmör består av välsaltat smör och mosade välkokta ägg.
Jag brukar blanda ner lite gräslök för smakens skull.
Varmrökt regnbåge/lax blandat med kokta mosade ägg och cf + citronmajonnäs + ev. grädde eller keso är supergott och kan blandas på flera sätt med mer eller mindre fett eller protein för hur mätt man behöver bli.