Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 2463 ggr
filea
0

TRÖTT

Hej. Har ätit den här goda maten sedan mitten av april. Smalare blir jag o det är ju kul men SÅÅÅÅ TRÖTT.

Känns som om jag kan somna bara jag sätter mig ner. Är det något som går över eller kan jag få energi någonstans ifrån som inte innehåller kolisar?

Har någon annan också kännt sig trötta ibörjan? Hur länge?

zeretki
0

Tror det är rätt vanligt att vara trött i början. Jag var också det fast det hjälpte med mycket fett, smör och ost. :)

Ulf-S
0

Hur pass bra man klarar omställningen till lite kolhydrater varierar väldigt… Jag är inne på femte månaden nu.

Efter ett par dagar kände jag mig totalt svag och dimmig en eftermiddag, sedan var allt normalt igen. Trodde jag.

Det visade sig att så inte var fallet… När jag köpte en cykel insåg jag att min kondition var usel, att musklerna inte riktigt orkade med i längden. (Fast det funkade hur bra som helst på gymmet vid styrketräningen.)

Sedan verkar nästa växel ha gått igång, i förra veckan hade jag huvudvärk en dag och sedan dess går det mycket lättare att cykla. Skumt.

Det gäller att härda ut, om det nu inte blir alldeles omöjligt…

Margareta
0

När man byter energikälla tar det ett tag. Fettet är det det som skall ersätta kolhydraterna. Du äter väl nog mycket fett? Jag var också trött i början, men nu två år senare för min del, sover jag ca 1½ timme mindre per dygn FRIVILLIGT, jag var kroniskt trött innan.

Numer pensionär i Nynäshamn

filea
0

Jag äter ganska mycket fett. Men jag kan ju pröva med mera.