Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 2028 ggr
Goosan
0

Tunnhårig?

Är det någon här som är bypass opererad? Jag är det för många år sedan men har gått upp i vikt. jag har börjat med lågkolhydratkost. Den 27/4 började jag och har gått ner ca 4 kilo. Men vad som har hänt så tappar jag ganska mycket hår. Det oroar mig. Är det någon som har ett gått råd? Ska jag äta tillskott?

Berit

Bookjones
0

Efter vad jag förstått har hårväxten mycket med hormoner att göra och LCHF är ju hormonbaserad viktminskning så det kan väl hända. Jag till exempel tappade hår efter alla mina tre förlossningar, i stora nävar med hår. Har man nån rubbning av sköldkörteln blir ju håret tunt och risigt också. Kokosolja kanske hjälper med det. 

Hos mig växer håret så det knakar efter att jag bytte till den här kosten! Klippte bort minst 5 cm igår och då är det fortfarande längre än när jag klippte mig sist. Har kort hår så det syns verkligen.

En annan orsak kan ju vara en brist av nån sort. Är inte så insatt i det så nån annan kan säkert svara bättre.

Mervi
0

Jag tappade mycket hår förr men inte nu längre, jag tror att kosten har gett mig bättre hår.

dufva
0

Att "kalka" sig lite i början av kosten är aldrig fel

Annars tycker jag att kalufsen blivit bättre på den här kosthållningen. Jag tycker att andelen gråa strån verkar ha slutat öka i omfattning också..

Mervi
0

Det har jag också märkt, att det blir inte gråare längreSkrattande.

Margareta
0

Jag har helt klart bättre hår än innan och det betyder ÄNNU tjockare…

Numer pensionär i Nynäshamn

Pasi
0

Har jag oxå märkt…minskning av gråa hår (spanade in det i spegeln igår).