Vikten av våg!
Här på forumet sägs det ofta att vikten inte är viktig. Så sant se bara här vad man inte får veta när man väger sig.
Härligt! Min är bortlämnad sedan några veckor tillbaka… Lämnade viktstressenoch det ständiga vägandet i samma veva och har inte saknat vågen en enda sekund
Jag har inte vägt mig på flera år.
För ett par månader sedan kom maken hem med ett nytt teknologidkt vidunder men jag har fortfarande inte vägt mig. Fast jag märker att jag blivit mindre så vill jag absolot inte veta vad den visar för oavsett så kommer jag bli skitstressad och förmodlegen helt deppig. Det kommer alldeles garanterat få mig helt ur fokus och det är det fanimig inte värt.
Sen kanske. När jag märker att jag är någonstans runt 70-75 kg. Vad det är just nu vågar jag inte ens fantisera om, men ned dit SKA jag!
aswedishsmorgasbord.com
Jag väger mig nästan varje dag för att se att jag går upp ett kilo och nästa går ner ett kilo. Så har det varit sedan flera månader tillbaka.
En resistent platå 
Jag väger mig också varje dag, går också mycket upp och ner. Kanske netto ner 1 eller 2 hg, så mycket är det inte.
PS Jag väger mig inte på vågen på bilden
Jag leker inte heller med fienden…..Lindy
Jag väger mig inte heller utan håller mig till måttbandet. Har alltid vägt mig innan och eftersom det hela tiden går upp och ner så blir jag alldeles deppig om det visar plus när jag förväntat mig att det ska vara ett minus. Mitt humör går upp och ner med vikten och till slut orkar jag inte att se dessa plus längre och då hoppar jag av fastän alla som vet säger att det bara är vatten och att så länge jag vet att jag äter rätt så går jag egentligen inte upp. Min hjärna vill inte lyssna på detta så nu tänkte jag att jag bara skall mäta mig under en lång tid.
För mig är vågen en bra drivkraft.
Väger mig minst en gång i vecka. Är det lite upp får jag en sporre att skärpa mig med småätning och portionsstorlek. Är det ner eller konstant blir jag nöjd med mig själv.
Väger alltid mer efter helgen då jag ätit mer kolhydrater - men det är inget problem eftersom jag är medveten om det.
Har ett diagram med vägningar varje vecka torsdag morgon sedan LCHF-starten för fyra år sedan.
Jag väger mig också nästan varje dag.Fast min våg bestämmer sig för att inte visa varje gång.Jag har en väldigt lynnig våg!
Fast det den oftast visar är:1 kg upp-1kg ner. upp ner, upp ner .stilltje alltså!
Ge inte upp!
//Anki

Håller med Kalle-B 
För mig funkar också vågen som en sporre - väger mig en gång i veckan.
Har dock lärt mig att inte få fullkomlig panik om vågen inte visar minus - jag vet att det kan variera ganska mycket beroende på lite olika saker.
Ja i morse fick jag verkligen bevis på att vågen inte är mycket att lita. Jag väger i dag 3,6 kg mindre än igår! 
Men dagens siffra är den lägsta sedan jag började med LCHF så naturligtivs litar jag på den 
Jag har ingen våg! Törs inte leka med fienden!
Lindy
Jag hatar min våg men väger mig alldeles för ofta. Det blir som ett gift!
Jag väger mig varje morgon. Det går upp och ner. Fast sista tiden mest upp. jag har inte ändrat nåt i kosten Jag kör en "light"LCHF dvs lite ptoatis pasta och ris. och bröd. men försöker hålla de på låg nivå. men för ett par månader sedan har jag fått börja med flera blodtrycks mediciner och de ställer nog till det särskilt amliopidinet som gör at mina fötter och fotleder svullanr uppnåt väldigt. Har pratat med min läkare om det få se om jag kan sänka dosen lite.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Väger mig varje Måndagmorgon pga. order från min läkare. Blodtrycksmedicinen har visst viktuppgång som en biverkan
Jo, så är det. Jag känner till det. Men det är ju ett moment 22 här. Jag går upp i vkt av dom men jag måste u ta dessa. jag har 3 sorter. 2 av dom fick jag i höstas då mitt Blodtryck plötsligt skenade. Nu är det bra och jag provar att ta lägre dos av selokenet, för de gav för stora besvär med andningen. Hoppas på att få sänka amliopidinet med för jag svullnar upp så om fötterna så det är svårt att få på skorna. och det spänner så i huden att det är mycket obehagligt.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
Tack för den bilden, delar dem med mina vänner som inte hänger här!