Bästa matlådematen?
Ska jobba drygt 12h imorgon och jag vill inte ha med mig någon mat som visar sig vara dålig när man värmer upp den i micron. Funderar på att göra en torskpudding, men jag behöver fler tips! Någon?
Även tips på mat som inte bör värmas upp vore bra..! :)

Bara det är mycket sås på så funkar det mesta att mikra tycker jag. Kött och fiskgrytor i alla dess former, eller kycklingbitar, med grönsaker i och en massa god sås på t ex buljong, smör och grädde elelr kokosmjölk eller creme fraiche. valfri krydda
Annars funkar kanske (kall) plockmat?
Valfri skuren grönsak (gurka?), Skivad salami (finns de med 1-1,5 gr kolhydrat), samt bitar av brie-ost. Ätes med fördel med händerna.
Smakar jättelyxigt,
brukar köra detta på jobbet regelbundet!
/Stefan

Kanske en röra på tonfisk i olja, majonnäs, purjolök och saltgurka (Willys har en av märket Sera som inte har socker i lagen) Till detta krispig sallad av gröna grönsaker.

Jag brukar ta ett paket gravlax i skivor, och creme fraiche smaksatt med lite gravlaxsås om jag inte vill värma mat. Annars funkar det mesta att värma tycker jag. Köttfärsröror eller grytor brukar bli bra.
"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

Kycklingklubba är suveränt i matlådan tycker jag ,lite fetaost till är gott..
Ett par kokta ägg som man mosar med någon god mjukost och majjo, som rullas i salladsblad när man ska äta..Jummie, jummie..
"Fläskpannkaka" är god både varm o kall.
Klipp bacon i bitar eller stekfläsk i tärningar och stek lätt i smör. 3 ägg hopvispade med 2-3 dl grädde slås över och grädda färdigt i stekpanna, eller gör det hela i en smord form i ugnen.225 grader ca 20 min, beroende på vad för slags form du använder.
Kall är den jättegod att bre smör på. (går även på varm men då blir det "rinnigt")
OldWolfies goda kokosbröd med en massa gott pålägg (har ätit någon variant av detta 3 dagar i rad nu)

OldWolfies goda kokosbröd, vad är det?

Bump
Oldwolfies orginal recept gick ut på att mixa 1 dl kokosflingor i "bullit". Blanda in ett ägg och mikra i en form (jag använder en liten skål stor som en tekaka) tills det har blivit fast. Man får en god kokostekaka på ett par minuter. Supergott. Jag ändrade orginal recept lite genom att blanda in en tesked linfrö och 1 tesked fiberX som mixas tillsammans med kokosflingorna.. då smakade det lite "grövre". Det går förresten bra att rosta också 
Egentligen kan man göra "mikrobröd" på lite av varje- det första recept hittade jag på en annan sida för några år sen är med malda mandlar, grädde, lite smält smör, bakpulver och ägg. Fat det är besvärligt att mala mandlar och sen tycker jag att kokosen var godare. Man kan göra alltså göra "brödet" även med krossadelinfrö, kokos eller mandlar eller en kombination av ovan.