E-920 = människo- eller djurhår
Laser just i dagens Expressen pa nätet att det ar ganska fritt att anvanda små mängder av t ex skalbaggar, (finns i Campari).
E-920 betyder människo- eller djurhår, ar inte lagligt att anvanda av människa i Europa, men det finns ingen kontroll pa att det inte finns i fikabröd t ex. Gelantin av fiskfjäll anvands i FANTA.
Urrk…
Numer pensionär i Nynäshamn
Bättre med hår i maten än mat i håret ;-)
Visst är det äckligt när man hör det men lite skit håller magen igång. Tyvärr går det ju bara att välja bort en del av dessa E-ckliga tillsatser eftersom det tydligen inte behöver anges om det är tillräckligt liten andel eller om "etiketten är för liten" :-|
Läste ni om familjen som hittade en fladdermus i Cornflakespaketet? Undrar vilket E-nummer en sån liten rackare har?

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Det var lite roligt med fladdermusen i flingorna. När damen som ägde flingorna fick frågan om hur det var så sa hon att hon inte var rädd för INSEKTER. 

Öl i håret ska ju vara bra… Men hår i maten, om än finfördelat, det ser jag nog helst att jag slipper… 
"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk
USCH! Man blir så trött på alla tillsatser. :(
Oavsett kost så äter jag numera så ren mat som möjligt och lagar den mesta maten hemma. Och hellre betalar dyrare än äter billig skitmat.
Tack Zeretki för dom orden. Jag håller verkligen med. Det är jättesvårt att handla med alla E-nummer och tillsatser.