Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-livsmedel
Läst 888 ggr
navarro
0

E-920 = människo- eller djurhår

Laser just i dagens Expressen pa nätet att det ar ganska fritt att anvanda små mängder av t ex skalbaggar, (finns i Campari).

E-920 betyder människo- eller djurhår, ar inte lagligt att anvanda av   människa i Europa, men det finns ingen kontroll pa att det inte finns i fikabröd t ex. Gelantin av fiskfjäll anvands i FANTA.

Margareta
0

Urrk…

Numer pensionär i Nynäshamn

maxiq
0

Bättre med hår i maten än mat i håret ;-)

Visst är det äckligt när man hör det men lite skit håller magen igång. Tyvärr går det ju bara att välja bort en del av dessa E-ckliga tillsatser eftersom det tydligen inte behöver anges om det är tillräckligt liten andel eller om "etiketten är för liten" :-|

Läste ni om familjen som hittade en fladdermus i Cornflakespaketet? Undrar vilket E-nummer en sån liten rackare har?

Fundersam

susanne.s
0

Det var lite roligt med fladdermusen i flingorna. När damen som ägde flingorna fick frågan om hur det var så sa hon att hon inte var rädd för INSEKTER. Skrattande

Babz
0

Öl i håret ska ju vara bra…  Men hår i maten, om än finfördelat, det ser jag nog helst att jag slipper… Fundersam

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

zeretki
0

USCH! Man blir så trött på alla tillsatser. :(

Oavsett kost så äter jag numera så ren mat som möjligt och lagar den mesta maten hemma. Och hellre betalar dyrare än äter billig skitmat.

Moonbeam
0

Tack Zeretki för dom orden. Jag håller verkligen med. Det är jättesvårt att handla med alla E-nummer och tillsatser.