konstig grej
Jag har haft lite känslig mage sålänge jag kan minnas. Lite IBS aktig.. Aldrig helt kunna fastsätta någon samband mellan vad jag åt och trubbel med magen.. Ingen samband mellan fett och kolisar heller.. Sen åt jag ketogen lchf i ca 3 månader.. Magen stabiliserades typ över natten som för många andra.. Efter det år jag en moderat lchf på mellan 50 och 150g kolisar om dagen några månader.. De senaste månaderna äter jag ofta precis som förr igen.. Med det konstiga är att ibs symptomen jag hade förr är fortfarande borta. Det kan ju nästan förefalla som att de 3 månaderna med ketogen lchf kurerade någon obalans i magen…

Kan bara gratulera :-D
Agneta
Har du funderat på VILKA kolhydrater du åt innan och vilka du äter nu? Kan det vara något som gett dig problem, men som du nu inte äter - oavsett mängden kolhydrater då.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Hoppas det, det låter ju inte omöjligt! Men det finns kanske en risk att magproblemen återkommer, om du går tillbaka till kosten som (eventuellt) gav dig magproblem? Jag skulle inte ha chansat..! :-)
Vi fungerar alla olika, Grattis till dina resultat men varför slutade du med LCHF?

Tarmen han kanske läka och blir inte irriterad längre.
#2,
Ja, har tänkt på det.. Men äter för tillfället exakt detsamma som förr i tiden.. Den enda skillnaden är att jag inte är restriktiv gällande fett längre.. Det kan ju ha betydelse.. Men detta gäller inte hela tiden. Jag jobbar för tillfället i sjukvården och äter stora delar av vecka det som serveras där (dvs mycket och dålig kolhydratkällor och relativt fettfattigt..). men inga reaktioner de dagarna heller..
Var försiktig speciellt med gluten/spannmål! Tyvärr måste jag säga det blir liknande för mig. Till och med kan jag en tid bli bättre av t ex vitt bröd, potatis och pasta, men efter en tid är alla problem tillbaka (eller ja nästan, så länge jag håller fettet uppe blir det inte fullt så illa), det är lite som att det är en Max total dis jag "tål" innan det är så irriterat igen att jag måste tillbaka helt strikt igen för att "läka ut". Är ju tyvärr alltför lätt att tro man tål något för man inte omedelbart mår dåligt, i alla fall för mig, trots jag egentligen vet…