Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 993 ggr
navarro
0

felsteg igen

Igar var det dags att njuta av ett par glas vin och nagra tapas. Forra gangen gick det helt utan problem, det var en manad sedan, men jag glomde bort att ata tapas forst, for att fa fet mat i magen. Det blev 3 vinglas, som var storre an forra manaden. Nar vi kom hem kom allt  upp, gang efter gang blev jag illamaende och kraktes valdsamt hela kvallen. Det vara bara vatten och lite ringblomste som fick stanna kvar. Tror att det var glutamat i en tapas, kanske som smakforhojande, hade hjartklappning i morse och det tog ett tag att bli som vanligt igen. Maste nog byta ut vanan att ta lite vin ibland. Jag forstar nu att hormonbalanseringen gor att vi blir valdigt kansliga mot allt frammande.

kolis
0

Oj! Är det så illa dte kommer att bli. Har just påbörjat min 4:e vecka, så min kropp är väl inte helt omställd kan jag tänka mej, men då vet man vad man har att vänta sej…. Flört

navarro
0

Kolis. du kan ha tur och inte fa dessa besvar. Det beror nog pa hur du "misshandlat" din kropp forr. Har man bantat, fastat och varit vegetarian och sen flytta till Spanien och njuta av både mat och dryck, ga upp 20 - 30 kg och samtidigt anvanda kortison mot astma, tror jag att kroppen har tappat sitt fortroende for mig. Nu dag 2 efter utsvavningarna, mar jag mycket battre.

Koylie
0

Navarro; Vad skönt att höra att du mår bättre. Jag tror att det kan vara så att din kropp vant sig vid LCHF och därför protesterar vilt när du "tar ett litet sidospår från huvudleden". Jag tror oxå att det kanske kan vara bra om du käkar först och dricker sen. Jag kommer ihåg ditt förra inlägg om tapas och vin och då mådde du ju bra. Jag tycker det skulle vara tråkigt om du inte kunde dricka vin, du som bor i Spanien och allt.

odezza
0

Sist jag drack lite vin, spydde jag senare på natten. Den gången började jag att dricka medan jag lagade maten, istället för att äta först och dricka sedan… kanske finns det ett samband…

Skönt att du mår bättre, navarro…

"still lost in space and time"

navarro
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, det ar jatteskont att kanna sig normal igen. Ett steg langre i egenvarden. At gott och fett innan du tar ett glas vin och begransa till sma glas. Bifogar bild pa de, som jag drack den har gangen (3 stycken) for att ni inte gar i samma falla som jag gjorde.

Koylie
0

…vad är det för tapas på tallriken?

Kia
0

Jag undrar här om det verkligen är vinet som är problemet för jag har i princip samma upplevelse med just mat som hade glutamat i sig för ett tag sen….

Observera då att jag drack vatten till. Men med en kropp som bara ätit LCHF under en längre period gick jag på mat som då det fanns glutamat i och det slutade också med att jag mådde dåligt och fakta är att jag fick utslag i ansiktet och blev helt feberaktig i hela ansiktet. Det var borta dagen efter, jag har aldrig varit allergisk mot något tidigare och är inte det nu heller.

Jag undrar om det inte är så att min kropp reagerade på maten och därför tror jag inte vinet kanske är den störrsta boven,,,,, Men vem vet :)

Margareta
0

Jag dricker vin varje vecka nästan utan problem, men glutamat blir jag dålig av och nötter.

Numer pensionär i Nynäshamn