Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-bröd-och-brödbaserade-rätter
Läst 11055 ggr
Annette I
0

Korvbröd LCHF

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Perfekt att ha lite snabbmat hemma när tiden inte räcker till. Stek en god choritzo och toppa korven med lite stekt lök - du har en middag på 5 min!!!

Korvbröd LCHF

MariaTherese
0

Oj, vad bra att ha när ute/grill säsongen börjar :-)

Sweli
0

Annette I

Varför finns ingen "skriv ut" funktion på LCHF-gourmet?

Det ganska omständigt om man ska kopiera och skriva ut på ett annat program!

Annette I
0

#2 Tack för tipset!! Ska kolla upp detta!

davidz
0

Dom där korvarna ser rekorderligt goda ut!

Sweli har en bra poäng! Skulle gärna se en sökfunktion oxå. Måste säga att jag ser fram emot att se mer recept dyka upp, gärna vilt som jag älskar! Tungan ute

Ha det gott!

Annette I
0

#4 Har du några bra tips på vilt så e du gärna välkommen att höra av dig!

yvonnel
0

Det finns en tråd som handlar om bikarbonat/dålig smak. I detta recept har du ju bakerix, kanske det kunde gå bra med jäst istället då?

Fiana
0

#6 Bakerix har inget i sig som skulle göra att jäst fungerar, det är en blanding av mandelmjöl, kokosmjöl och xhantan gummi (eller hur det nu stavas) samt bakpulver och salt

[Pennylane1]
0

kan du inte klistra in dina recept så fungerar de även den dag du kanske byter adress på bloggen, och när man letar bland recepttrådarna härinne ska man inte behöva lämna sajten för att se receptet, har det påpekats!

Annette I
0

#8 Jo jag försökte klistra in receptet här först men det gick inte att klistra in ngt då..

Annette I
0

Nu funkade det kopiera in receptet:)

Korvbröd LCHF

Receptet ger 6 korvbröd

Ingredienser:
4 stora ägg
1 krm salt
50 g smält smör
1dl vatten
1 dl kokosmjöl
0,5 dl bakerix
2 msk fiberhusk
2 tsk bakpulver
sesamfrön

Gör så här:
Vispa ägg poröst med elvisp. Tillsätt smält smör och vatten, vispa. Blanda de torra ingredienserna och häll i smeten, blanda väl.
Låt svälla 5-10 minuter. Fukta händerna ordengligt med vatten och ta ut degen ur bunken. Dela upp i 6 lika stora delar, forma till 6 rullar drygt 10 cm långa. Se till att ha händerna fuktade hela tiden, annars klibbar degen. Lägg på plåt och grädda i mitten av ugnen, 175 grader i ca 25 min.

[Pennylane1]
0

Glad

yvonnel
0

Jaha, jag trodde att det var den där glutengrejen.

hemul
0

#2 Sweli, därför att varenda webläsare har den funktionen inbyggd kanske. De flesta låter dig desutom markera text och bra printa den markerade texten. CTRL + P om du är på Windows (File | Print /Arkiv | Skriv ut).

Sweli
0

#13 skrivetav hemul

Jag är ute efter enkelheten. De flesta recept siter har en print funktion som bara printar ut receptet och inte hela sidan.

Chinilla
0

Var får man tag i bakerix?

Sweli
0

#15 skrivetav Chinilla LCHFbutiken.se eller deras butik i Malmö

Annette I
0

Jag beställer från LCHF butiken också

goldcamilla
0

Det finns ingen butik i Malmö, de har bara sitt företag där. Jag bor själv utanför Malmö och skrev därför dit och frågade.

Sweli
0

Sorry, jag hade för mig att de hade öppnat en ny butik Obestämd