Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 7685 ggr
beda_stina
4

Snurrig i huvudet.

Ibland när jag reser mig för fort om jag har stått med huvudet nedåt så snurrar det till i skallen. Vad saknas i kostendå? Hade iofs lägre blt än jag brukar förra veckan 105/75 brukar ha 130/90. Tycker inte att det är för lågt dock?!? Någon annan som upplever samma sak? Detta har hållt på i 1½ månad ungefär.

MiaP
0

Jag är också ofta snurrig i huvudet, trots att jag har blt 130/80. Jag behöver dock inte böja ner huvudet, det räcker med att jag vänder mig i sängen. Det verkar som det blir bättre om jag tar lite kolisar då. Det är inte heller kristallyrsel för det har jag också haft och det känns helt annorlunda.

Babz
0

Det är väldigt vanligt (och helt normalt!) att man får ett blodtrycksfall när man reser sig, speciellt om man haft huvudet nerböjt. Det brukar oftast gå över efter ett ögonblick. Det märks naturligtvis mera om man redan från början har lågt Blodtryck.

Lågt Blodtryck är ju generellt sett bra, minskar ju riskerna för bl.a. stroke. Har man inga större besvär av att det svartnar lite för ögonen eller snurrar till lite när man reser sig behöver man inte göra något åt det.

Salt och salmiaklakrits är blodtryckshöjande.

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

birmalover
5

beda-stina jag tycker det låter som det är blodtrycket som är boven.

MiaP jag kan också bli yr som du när jag vänder mig i sängen eller går upp snabbt. jag har även haft kristallyrsel(jättehemskt). men jag tror inte det beror på kosten på mig iallafall utan kommer från överansträngning i nacken.

eivorunosson
0

Om man ändå hade lågt tryck. här är det tvärtom då har man ont i skallen jämt.Ska gå på fredag till doktorn får då medecin hoppas jag.

Bookjones
0

Vad är kristallyrsel?

Lovikka
0

birmalover o MiaP, en passus här:

Jag har också lägesyrsel, därav min nuvarande övervikt. Arbetade som instruktör innan och åt som en häst. Kroppen var inställd på intaget men inte ryggläget.

birmalover
0

Bookjones det heter egentligen godartad lägesyrsel. jag vaknade en natt av att det kändes som i en centrifug allt bara snurrar jag reste mig upp och for rätt in i väggen hade ingen styrsel. Efter en stund lugnade det sig men jag var åksjuk hela dagen.

Det är kristaller som lossnar i innerörat och lägger sig på balansnerven. Nu har de en metod där de kastar runt huvudet(inte bokstavligt)Skrattande som gör att kristallen hamnar rätt. Men då när jag fick det 4år sen skulle man vid yrsel fokusera blicken på en punkt. Till slut lär sig hjärnan att inte bli yr i det läget. Dvs man får attacken när man håller huvudet i ett visst läge ,kan vara olika från person till person mitt var när jag låg snett bakåt med huvudet.

Jag har inte kännt av det på flera år men blir förskräckt fortfarande var gång jag råkar lägga mig så. jag vågar inte längre åka karuseller som snurrar som jag verkligen älskade innan. Överhuvudtaget är jag rädd för att bli yr det var så otäckt att snurra runt som det kändes som.

Mona-Stina
0

Jag blir också yr i skallen när jag t.ex. reser mig efter att ha knutit skorna eller suttit på huk ett tag.

Jättejobbigt men det går ju som sagt över efter en stund. Lite otäckt är det faktiskt. Tydligen ingenting jag ska oroa mig över.

Bookjones
0

Birmalover

Kan det vara det som kallas för Vertigo på engelska tro? Min ex hade det en gång och kunde inte gå rakt.

birmalover
0

När man har detta kan man inte ens gå marken försvinner under en. det finns även virus på balansnerven kanske det han hade?

anki1
0

Jag känner oxå av yrsel, vet inte om det är blodtrycket eller den där sk kristallen som jag med har. Egentligen är det inte en riktig kristall utan vävnad som av någon anledning iossnat inifrån innerörat, när den förflyttar sig så uppstår yrseln. Kristall yrsel kan man få om man råkat få ett slag mot huvvet eller haft virus på balanssinnet. vid virus på balanssinnet så får man svårartad "karusellyrsel och mycket kraftigt illamående, det kan hålla på i allt från ett par timmar och ett par veckor. Min lilla kristall kommer av virus på balanssinnet. Kanske beror min yrsel av blodtrycket, ska till läkaren på måndag. Då får vi se.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk