Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 2925 ggr
slangdang
0

Viktnedgång för normalviktig.

Hej.
Jag vill gå ner några kilon och tänkte testa LCHF. Har aldrig gått på någon diet eller bantat och gillar inte tanken på att svälta. Grejen är den att jag inte är överviktig. Jag är 171 cm lång och väger 64 kg. Kommer jag att gå ner då? eller finns det andra dieter som kanske är mer effektiva? Läste någonstans att man med LCHF når sin normalvikt, det betyder att jag kanske till och med kan gå upp=/ Kan man för att motverka detta, äta mindre mängd mat (mindre kalorier) men strikt LCHF?

dufva
0

LCHF är eg en livsstil och ingen diet.

Har du för lite muskelmassa så kommer kosten nog att bygga på dig lite istället

Kosten är alltså "viktnormaliserande"

Vill du bara bli smal är svaret Nej!

Vill du hålla dig frisk, må bra få och en stark och hälsosam kropp är det här kosten för dig Skrattande

[Yexhe]
0

Vet flera på mitt gym som använt LCHF i kombination med kcalrestriktion och gått ner i vikt, trots att de var normalviktiga innan. Tycker man inte om att gå hungrig emellanåt är det nog tuffare, här pratar vi riktiga fitnessfreak.

Jag har själv gått ner (fast jag inte var ute efter det när jag började med LCHF) från 60 till 55, men det är säkert väldigt individuellt hur man reagerar på kosten då man redan är normalviktig.

pekas
0

Hej Andreas

Har nu försökt gå ned i vikt i 2 månader, har gått ner två kilo med lchf men tycker att jag borde går ner mer. Äter 2 ägg plus 3 msk majonäs till frukost, kyckling eller köttbit med berneis sås och sallad till lunch och liknande till middag, till kvällen lite hallon med smetana. Och ändå går jag inte ner tillräckligt tycker jag. Är 160 lång väger nu 62 kilo, vill gå nernågra kilo till så jag kan ha kläder i st 38 isf 40. Gör jag något fel?