Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 4005 ggr
StinaIda
0

Finnar av LCHF?

Någon annan som har detta problem? Efter två veckan av LCHF så har mitt ansikte blivit invaderat av finnar. Dottern säger -blä, pussa mig inte det kanske smittar! haha

Det ser ut om om jag är 14 igen… Kan det vara omställningen till att vräka i sig massa fett?

[RipleyKatten]
0

Jag får inte finnar av lchf, blir fortfarande skittor på vintern. Kan inte använda krämer, kokosfett etc för då får jag finnar.

Men två veckor? Det är väl kanske fortfarande en omställningsperiod som driver ut grejer och ting.

StinaIda
0

Jag vet att jag blev likadan om jag vräkte i mig choklad, då ploppade också finnarbs upp. Jag kanske helt enkelt ska minska lite på grädden och smöret och fukusera på annat fett som lax och avocado ett tag..

[tick]
0

#2, smör är nog ingen fara, jag skulle i så fall misstänka grädde, creme fraiche, ost mer. Man kan vara känslig för mjölkproteinerna och det kan ge finnar. Jag får själv lätt finnar om jag äter för mycket grädde. Smör är mer eller mindra bara fett och det bör inte kunna ge finnar i sig.

StinaIda
0

Glömde tillägga att jag är laktosintolerant så jag äter bara laktosfria produkter, men det kanske är samma mjölkproteiner i dessa prpdukter också?

[tick]
0

#4, ja, det är bara mjölksockret som skiljer.

Effie
0

Det är väl en hel del som rapporterat (övergående) finnar som övergångsbesvär? Det går säkert att hitta en massa trådar om detta.

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

[RipleyKatten]
0

Stämmer, det kan vara ett övergångsbesvär.

Effie
0

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

miste
0

Även jag har fått finnar. Ser ut som ett skämt i ansiktet, mest i området runt munnen. För det är inte vanliga finnar, utan gigantiska varbildningar under huden (typ inflammationer), omöjliga att rubba.. Och min hud läker så förbannat dåligt, så lär få ärr. Har inte sånt annars. Så hoppas fan att det slutar ploppa upp snart..