Veckomatsedel
Jag är ute efter att apa efter någons veckomatsedel, där det ingår rätt mängd proteiner och fett och så nära 0 kolhydrater som möjligt.
Känner att jag håller på att ge upp, men felet är kanske att jag äter för lite fett och för mycket protein. Har inte fyllt i calcunutern. Kolhydraterna är inget problem för mej, äter bara ovanjordgrönsaker och knappt det. Där har jag koll.
Fett är värre, slevar in kokosfett, dagens kött är så magert, men hittar jag fläsk, så är det perfekt för där finns fettet kvar.
Visst har jag lärt mej massor här och det är jag så tacksam över, men det hade kanske varit till hjälp för fler som inte är så kunniga ännu, att se och kunna följa en veckomatsedel i stort, som är "rätt uppbyggd". Jag tror inte jag börjar lära mej mindre för den sakens skull ;-). Tvärtom, det hadekanske varit en hjälp för alla oss som står stilla.
Så är det någon som vill dela med sig av vad de äter på en vecka är jag tacksam…alltså strikt enl LCHF eller LCNF.

ullamayday:
Jag tror fullt och fast att man måste hitta sin egen modell utifrån kunskap om hur den egna kroppen fungerar.
Men om du vill kan du kika på min blogg, där jag redovisar allt jag äter. Visserligen inte i mängd, men det är ju också rätt individuellt. Och fördelningen i procent från calcounter är med.
En liten varning bara: du kommer kanske att tycka att jag äter tråkigt och ensidigt, och jag "unnar" mig sällan något extra (tycker inte jag behöver det).
Men om det kan vara till någon hjälp för dig att hitta rätt själv, så delar jag gärna med mig.
Lycka till!
*stay calm - be brave - wait for the signs*

Tack rara, det är ju en fantastisk blogg du har gjort. Jag kan äta hur tråkigt och ensidigt som helst, spelar ingen roll. Utifrån detta kanske jag hittar en egen model och framför allt så ser jag hur ni lyckas få i er allt fett. Tusentack

I dag ska jag börja med att lägga in i calcountern….får se hur det går.

Lycka till!
Jag tycker faktiskt det är riktigt kul med calcounter, jag gillar att ha statistiken att kunna gå tillbaks i och kolla.
Vi är så olika. En del är allergiska mot allt räknande. Jag stod inte ut med pointsräknandet på VV medan detta är roligt och intressant. Kanske för att jag samtidigt lär mig så mycket, om livsmedel och om min kropp. Det blir som forskning! :-)
Ge inte upp. Det blir lättare med tiden!
*stay calm - be brave - wait for the signs*
Jag har också lite dille att för bok över mat, vikt och motion.
Kanske har jag ett behov av kontroll.
Men Mervi då!