OT - Ryggvärk
Hör ju inte alls till det här med kosten men jag måste ändå fråga eftersom många här verkar ha olika typer av värk.. hur fasen hanterar ni den?
Har så jäkla ont i ryggen sen ett par dagar, ännu värre idag. Skruttar runt som en gammal gumma, jobbigt att både sitta, ligga o stå.. 
Finns det ngt starkare än Ipren att köpa receptfritt? Salva? Hurmorsknep?? Blir tokig här, å ja måste ju gå till jobbet imorgon.. *pust*
ja det beror ju på vad ryggvärken oraskas av men o det är muskulärt kan mycket avhjälpas med spikmatta, massage och annat. Du kan fukta frottéhanddukar och värma dom i ugnen eller micro och lägga på området om du inte innehar en värmedyna förstås
naprapat.
Stretching är underskattat. Du har en muskel som går från benet upp i ryggen som ofta är för kort och som ger mycket problem, stretchas enklast genom att man sätter upp ena foten några trappsteg upp (eller motsvarande) och sen lutar sig framåt mot benet.
Framsidan av låret är också väldigt bra att stretcha för att slippa ryggvärk.
Vitaepro med astaxantin äter jag sen två månader tillbaka, mår bättre i ryggen. Kan iofs bero på annat givetvis. Jag förbannar min tidigare säng som förstörde min rygg. Nu sover jag på en futon på golvet istället, mycket bättre.

"ngt starkare"
Se upp! En del preparat fungerar annorlunda när man lever ketogent, är fettbrännare istället för sockerbrännare, äter strikt lågkolhydratkost och kan ge obotliga skador.
Varning för "trallalan", Tradolan och Tramadol, som kan sänka ditt Blodtryck, puls och andning så mycket att du inte vaknar mer eller ger kramp. Effekten kan komma efter åtskilliga timmar. Drick vatten, mycket vatten!

För många år sedan när jag gick hos sjukgymnast för att jag hade ont i ryggen så fick jag ett enkelt femminutersprogram att göra hemma morgon och kväll. Det fungerar super! Bättre än alla värktabletter! Det är ju lite svårt att förmedla vad det är för rörelser här men man kan säkert hitta liknande om man surfar på "ryggymnastik". Gratis också!
Voltaren gel är bra mot muskelvärk, be någon om hjälp med att smörja. komplettera gärna med vanliga ipren eller alvedon.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
Testa äta tillskott med magnesium ibland kan magnesiumbrist yttra sig med rygg och nackvärk.Då brist på magnesium gör att musklerna drar ihop sig och krampar. Det skadar inte att prova, sedan är det bra med värme, massage och att simma när du har blivit bättre och har mindre ont. Krya på dig :).
Det beror på vad det beror på!
Ett diskbroblem ska inte stretchas bort. Det misstaget gjorde sjukgymnasten jag gick till…
Gå en lång promenad med din onda rygg. smörjer upp hela systemet, det blir varmt och avslappnat. Det brukar fungera för mig både för ryggont och nackspärr. Sitter du mycket stelnar du bara till och spänner dig ännu mer. Promenad kan låta motsägelsefullt men det fungerar.