Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 1687 ggr
Gojkan
0

Olika gener?

Hej

Har fått höra att ljushyade,blonda, blåögda människor lättare går ner i vikt med denna kosten. Själv är jag mörk och brunögd och har inte gått ner 1 hg trots att jag varit med nästan 10 veckor. Äter strickt.

Hur är det med er andra som inte får någon viktnedgång?

Ligger det någon sanning i detta påstående?

Shawy
0

Jag går i alla fall inte ner. Har ätit så här i 6 veckor och står på samma vikt som jag startade på.(Jag tappade 1,7 vattenkilon första veckan som jag gick upp igen). Däremot så tror jag att för dem flesta så verkar det ta ett tag innan viktminskningen kommer i gång.

Lillianna
0

Nej det måste vara en grov generalisering. Ungefär som ett horoskop, man känner sig som en utvald fast man är en i mängden och det är tusentals som läser samma sak och tycker det stämmer.

Jag tror det finns andra genetiska faktorer som spelar större roll.

/Lillianna

~ Lillianna ~

Mona-Stina
0

Jag är gråhårig… har varit mörk, har blå ögon och går ner i vikt.

Tvivlar på att hår- och ögonfärg har någon betydlese i det här fallet.

Gojkan
0

Andemeningen i detta uttalandet är att mörka människor har gener från södern(kan vara längesedan) och tillhör då "Samlarfolket" som livnärde sig på frukt, grönt, nötter och lamm medans ljushyade här uppe i norden tillhör "Jagarfolket" och behöver mer fett för den skull.

Kanske, kanske inte att det finns någon sanning i detta?!

Lillianna
0

Vi som är cendré då? med grönblå ögon?

/Lillianna

~ Lillianna ~

Gojkan
0

Kanske en mix av det hela?

Skulle vara kul att veta om det är så eller inte!

mammaru
0

Jag är ganska blond, grönögd, har mörka ögonbryn och har lätt för att bli brun. Blond men pigmentrik alltså.

Jag har inte direkt rasat i vikt på 2,5 månad. Jag bara seeegar liiiiite neråt, typ 1-2 kg. Faaaaaaast sen segar det upp igen.

Så, jag vet inte jag. Jag står nog ut lite till. Margaretha kämpade på i tre månader innan något hände, så 4 månader bör jag väl i alla fall ge detta. Knepigt är det i alla fall. Jag gillar att inte äta kolhydrater. Ska jag då börja äta "normalt" bara för att jag inte går ner i vikt, eller vad? Vad är liksom alternativet?

Mervi
0

mammaru, alternativet för mig är att må dåligt om jag går över till kolisar. Och så ökar jag i vikt fortare än kvickt. Så jag håller mig till LCHF även om jag inte går ner ett hekto så är detta bättre för hälsan och måendet. Just nu har jag faktiskt en neråttrend får se hur länge det håller.Skrattande