Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 971 ggr
Effie
1

Nyårslöften

Jag brukar ge ett nyårslöfte som det ska kännas bra att hålla. Årets nyårslöfte ska bli:

Jag ska prioritera mitt välmående. (detta kan inkludera fortsätta träna, äta LCHF, göra roliga saker, umgås med trevliga människor och en del annatFlört).

Förra året hade jag något kaxigt löfte (att ta mig till jobbet till fots på samma tid som det tar att åka buss. 7,5 km på 40 minuter är rimligtvis inte omöjligt). Det har jag inte uppfyllt. Inte började jag med yoga igen heller. Men de andra gick väl ganska bra. I år ska det bli ännu bättre.

Någon mer?

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

[Columba]
1

Jag tycker att ditt nyårslöfte är tillräckligt. Jag kopierar det ordagrant åt mej!

Phille03
0

Jag tar oxå en kopia. Lovade förr i tiden att sluta äta godis, hm, några dagar senare, stod jag där med handen i godispåsen.

Annars brukar jag ge ett löfte att inte ge några löften, ha ha.

Sammet1
0

Kör samma som förra året, det gick ju fantastiskt bra:

Jag ska

• inte börja röka
  • inte börja snusa
  • inte börja dricka kaffe

Oskyldig

**Surface of Velvet
**Core of Steel

kaisakavat
2

Haha.. Jag kör som Sammet1 - Fast nöjer mig med löftet att inte börja röka/snusa. Kaffeträsket vadar jag redan omkring i - sen länge. Och inte tänker jag sluta heller.

Mitt allra viktigaste löfte för kommande år, är att jag ska vara riktigt riktigt snäll med mig själv. Det kan kräva alla möjliga olika sorters ansträngningar - men det är ändå vad jag siktar på. Och det utesluter inte att man samtidigt är lika snäll mot andra. I alla fall med min definition..

Glad

Zepp
0

Mitt löte är att inte börja banta och att jag får äta vad jag vill och hur mycket jag vill!

Det är lätt, för jag har alldrig bantat tidigare heller och jag gillar mest LCHF ändå.. och man orkar inte äta så mycket sån mat. Skrattande

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

yvonnel
0

Jag ska iallafall inte börja snusa!

Om inte nöden påkallar det (in case of smoking not allowed).

JMW
0

Inga löften här. Att prioritera mitt välmående gör jag redan så det behöver jag inte lova.

Jag trivs och mår så bra så det finns liksom inget att lova… Flört

Mooniq
0

jag har nog gett mitt livslöfte när jag började med lchf.

Att inte behöva må pyton över IBS-magen.

Jag powergår med stavar - lovar att köpa pumpstavar när det kommit under 800:-, de är lite för dyra än.

Spika upp alla lister vid tak o golv i huset - renoveringen gick i stå för några månader sen när jag bara inte orkade höra eller hålla i en hammare längre…

Skrattande

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

SamanthaJones
1

Mina nyårslöften, vissa är saker som jag tänker på ofta och som jag förösöker att leva efter. De två första är väl de som är mer nya löften.

* Börja lyssna på kroppen och inte utsätta kroppen för mer skit utan ge kroppen rätt förutsättningar för att må bra. (mat, motion, ljus och skratt)

* Bli lite flitigare med studierna och börja läsa lite mer.

* Acceptera det som inte går att förändra och göra det bästa av situationen.

*Se det positiva i allt!

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

Effie
0

Det verkar som att de flesta har samma inställning som jag, fast med lite olika formuleringar. Visst handlar det om att vara snäll mot sig själv. Och jag gillade din radda nyckelord, SamanthaJones - mat, motion, ljus och skratt. Får man lite av det varje dag är det nog bra.

Tänkte lägga till ett löfte/en ambition till: Skriva någon form av dagbok. Brukade göra det förr, det känns bra att skriva, och det är kul att ha.

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Aniara4
0

Jag brukar inte lova någonting, utan mer uttrycka mina ambitioner och förhoppningar. 2012 ska jag till att börja mig hoppa upp ur kolhydratdiket och göra vad jag kan för att förbättra min hälsa, sen ska jag ta examen (jo, i år SKA jag göra det!), och sen hoppas jag på att få ett jobb. Men det är ju inget jag kan lova…

kaisakavat
0

Jag kompletterar med ett ganska avancerat löfte: Morgonpromenader. Så ofta som det bara går.