Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 992 ggr
Bibban
2

Aftonbladet - igen

Det hann inte gå så många dagar sedan rubriken "Fettdieten gör dig trägtänkt" skrämde slag på mig. I dagens Aftonblad (tidningen eller Plus-medlem) är rubriken "Vi matas med feta faktafel". Där har man boken "Forskningsfusket" av läkaren och forskaren Ralf Sundberg som grund till artikeln.

Det står lite om felaktiga slutsatser ang mättat fett o infarkter, högt kolesterol pga ägg och mättat fett och kopplingen mellan forskare och snabbmats- och läkemedelsindustrin.

Efter den första artikeln var jag beredd att lämna LCHF-kosten. Nu kan jag med glädje tala om att jag HAR ÄNDRAT MIG!!! Hipp, hipp, hurra!

Bibban

evion
5

sluta läs aftonbladet! :)

kaisakavat
2

Instämmer helt med evion ovanför.

Roligt att du ändrat dig, Bibban! Glad

Skulle det ligga nåt vettigt i 'nyheten' så skulle andra seriösare medier skriva/rapportera om saken - och på ett annat sätt än AB:s löpsedelskonstruktörer.

Fjrebqll
0

Antagligen var dom tvungna att lägga ut även en artikel som visade DITO då säkerligen 3000 miljoner läsare hörde av sig för att peka ut alla felaktiga påståenden.

Är måhända artikeln skriven av samma journalist?

dufva
0

Den tidningen är nu för tiden bara ute efter att sälja lösnummer.

Jag förväntar mig positiva artiklar om Lchf från det hållet efter nyår när alla ska banta bort julkilona och det är den typen av artiklar som säljer bäst Skrattande

Rent generellt håller jag med evion angående de båda stora kvällsblaskorna