Skakig?
Tjenare!
Har ätit lågkolhydratskost nu ett rätt bra tag!
Bestämde mig för att i tre dagar nu äta julmat och allt vad det innebär..
Idag var sista julbordet (Går på fler då min familj är spridd) och är just nu heeeeeeeeeeelt skakig!
Är detta en vanlig biverkning när man varit utan kolhydrater i denna mängd så länge och bara dönar på i tre dagar?
En annan rätt rolig grej är att min tjej blev helt galen på hur retlig jag har varit de senaste dagarna (mestadels idag).
Min tjej tyckte för övrigt jag kunde höra av mig om några dagar när jag gått in i fettförbränning för hon såg nu tydligt hur jag blev som förr. DVS väldigt adhdig (har diagnos för övrigt).
Så nu vet jag det, min bästa medicin är kosten =)
Men jag undrar mest över skakigheten!
*EDIT* En annan sak som också är intressant, kan min kropp snabbare ställa in till fettförbränning utan omställningsbesvär nu när jag redan gått på den ett tag? *EDIT*

Det är säkert blodsockersvängningarna.. och de kan säkert bli värre när man inte är van.. kan få en del icke adhiga att tappa humör oxå.
Tror inte det finns speciellt mycket att göra förutom att vara strikt i ett par dagar.
Såvida du inte är elitidrottsman.. då kan ta ett Marathonlopp och förbränna en del glukos??
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
tack zepp för svar!
Jo självklart får även mina få vänner som äter lchf lite humörsvängningar efter massa socker men dom blir inte lika påiga och jobbiga som jag :D
Men när jag ändå har dig på tråden Zepp, vet att du är verkar ha forskat väldigt mycket lite djupare än många andra på vissa ämnen och då kanske det blir intressant att veta:
Slår jag och andra fortare om till ren fettförbränning (efter några sockerdagar) efter att ha kört lchf länge en någon som precis börjat med lchf? Har du forskat på detta?
spännande! jag tog också beslutet att äta mer liberalt under julen. har inte märkt av några humörsvängningar men dock att jag har myyyycket mer luft i mig som pyser ur mig både bak och fram nu efter några kh-dagar. inte så trevligt för alla inblandade det heller 
tistelflikkan
mat: lindassmultron.blogspot.com
smycken: www.smyckorama.se

Japp det gör du enligt känd vetenskap.. du har de enzymer o annat i rätt proportioner för att återgå till fettförbräning och ketosis om du så vill.
och det är lite samma fast tvärt om med kolhydrater.. kroppen är inte riktigt förbredd på en sockerchock vid lång tids LCHF.. så det kan bli lite extra knepigt.
Framförallt nämns det i USA bland lowcarbare där, de får vid graviditet göra en glukostest för försäkringens skull. man gör vad jag förstår lika i sverige för att kolla att man inte har graviditetsdiabetes.. men det påverkar vad jag vet inte deras försäkring här.
Så summa sumarum, ja du har en sämre glukostollerans vid lång tids LCHF, då kroppen inte gör mer ensymer än vad den behöver.
Det är inget konstigt.. en anpassning till kosten, veganer bli oxå sjuka av att muppa kött tex.. men det går över.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.