Fläsksvålar
Har hittat jättegoda fläsksvålar på Willys!
Kan verkligen rekommendera då det är skönt att ha ngt att kunna mysa med som är gott också.
Barnen gillar dom också!
0 kolhydrater!
är det Mr Chipps? Vårt coop har en annan sort, smidigt att rycka med en påse när man köper chips till ungarna (de vägrar att fredagsmysa med annat)

Jag har bara ätit fläsksvålar 1 gång, hittade en påse på Willys. De smakade hemskt. Kan de härskna?
Agneta
ja de kan härskna!! Då duger de åt hunden
hon verkar föredra dem härskna…
(nu såg det ut som om jag inte kan använda de/dem ordentligt men i detta fall går det med båda, blir lite olika betydelse bara
)
Jag försökte mala ner de för att använda till panering men de blev hemska, både lukten och smaken var hemskt. Det fick vara mandelmjöl som blev jätte bra som panering
många använder dem med mycket bra resultat, men de får förstås inte vara härskna!
Står det något bästföredatum på?
Jag tänkte göra själv men det visade sig vara svårt/omöjligt att få tag på svål/späck. även till leverpastej. Jag beställde men det blev inget ändå på min ICA Kvantum som ändå har charkdisk. Gick då till saluhallen och där sade man att det hade funnits men tagit slut, att det nog skulle komma hem mer i nästa vecka. Det verkar som förgjort.
jag har varit med om härskna även före bästföredatum men då är det oftast någon enstaka i påsen som smakar päckel…
Har inte haft ngn påse som luktar illa.
Ska kolla nästa gång vad de heter är en blå påse.
Det verkar vara åtgång i alla fall på dom. För de fylls på gång till gång.
då är det Mr Chipps, de brukar finnas på Willys, ja, annars finns det Lyka som många här verkar få tag på (det har varit många trådar i ämnet fast det var nog ett tag sen nu) men dem har jag aldrig sett. De på vårt coop heter Sanjo, sen har Netto några i små påsar, dom har en mjukare fettrand på varje, men de blir rätt mycket dyrare än dem som jag köper vanligen.

Jag hitade just en blogg: Gittos mat med recept på baconsvålar. Jag tror jag gör egna för den där skräckupplevelsen med härskna såna vill jag inte uppleva igen. Dessutom verkar det ju kul!
Agneta
även Airam har recept på egna fläsksvålar men jag lyckas inte söka där idag, har kunnat göra det tidigare men nu verkar det kört men det är ändå en bra sida och om någon vill gräva så … http://airamsmat.webblogg.se/index.html
Mr Chipps har det dära E-ämnet 350. Vissa säger att det é farligt. Om det nu var 350. Har iaf hört folk säga att det är lite dän-je-rås.
Du menar nog inte E 350.
Det har inga kända hälsorisker enligt Äkta vara… och det är inte så vanligt heller, du menar kanske E 250? Där står det att det är misstänkt för att orsaka cancer

Kokar späck till ister och fettgrevar idag. Spännande! Glasögonen blir fulla av fettstänk :-)
Agneta
De däringa fläskchipsen som ni pratar om. Finns dom bland de andra chipsen? Letade tidigare men det fläskiga jag hittade var inte fläsk utan potatis med fläsksmak
det är lite olika här, Willys har dem vid chipsen, Netto tror jag har dem lite var som helst och Coop har dem vid nötter och sådant. Fast fläskchips vill jag inte kalla dem, de ser ju inte ut som chips. De är tjocka och avlånga och krullar sig lite.
Här är lite olika
Hur hittar du (och några till) alla dessa fina länkar?
Det finns ju en massa olika fläsksvålar i påse, jag har bara hittat en sort för länge sen och den smakade pyton, därför ville jag göra själv.
bara att googla på fläsksvålar och välja bilder så… ingen rocket science alls